مسافران نوروزی حرمت ماه رمضان را رعایت کنند
کد خبر: 4205315
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
فرمانده انتظامی استان همدان

مسافران نوروزی حرمت ماه رمضان را رعایت کنند

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اغلب مردم اهل رعایت هستند اما روزه‌خواری جرم است، اگر موردی باشد برخوردها انجام می‌شود، با توجه به حضور مسافران در ایام ماه مبارک رمضان رستوران‌ها و مکان‌هایی برای مسافران در نظر گرفته شده است تا شاهد روزه خواری علنی در سطح شهر نباشیم، در قدم اول لازم است افراد حرمت این ماه مبارک را رعایت کنند.

سردار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان، امروز ۲۳ اسفندماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در زمینه رضایت‌مندی مردم از پلیس و نیروی انتظامی همدان موفق به کسب رتبه‌های اول در سطح کشور شدیم.

وی افزود: دشمن به دنبال به چالش کشیدن امنیت انتخابات بود که همکاران نیروی انتظامی برای تحقق این مهم بسیار تلاش کردند. متأسفانه علی‌رغم توصیه‌هایی که در مورد چهارشنبه سوری داشتیم حوادث تلخی شب گذشته پیش آمد، هرچند میزان آسیب‌ها به نسبت سال گذشته کمتر شده بود و مردم بیش از گذشته رعایت می‌کنند، اما مواد منفجره‌ای همچون اکلیل‌های دست‌ساز بسیار آسیب زاست که اغلب موجب قطع عضو و تخلیه چشم می‌شود، در استان غیر از یک یا دو مورد آسیب جدی بقیه آسیب‌ها سطحی بود. امیدواریم در آینده حتی یک مورد آسیب هم در استان شاهد نباشیم.

امیری با اشاره به اجرای طرح نوروزی، ابراز کرد: این طرح با همکاری سازمان‌های خدمت رسان امدادی از فردا ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد. تمهیدات لازم برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، اغلب مردم اهل رعایت هستند اما روزه‌خواری جرم است و این مطالبه مردمی است، اگر موردی باشد برخوردها انجام می‌شود، با توجه به حضور مسافران در ایام ماه مبارک رمضان رستوران‌ها و مکان‌هایی برای مسافران در نظر گرفته شده است تا شاهد روزه خواری علنی در سطح شهر نباشیم، در قدم اول لازم است افراد حرمت این ماه مبارک را رعایت کنند.

وی توصیه کرد: افرادی که قصد مسافرت دارند از اموال خود به خوبی مراقبت کنند، هم‌چنین از همراه داشتن پول نقد و طلا خودداری کنند و این اقلام را در منزل خالی هم قرار ندهند به صندوق های امانات بانک و یا افراد معتمد خود بسپارند. رمز کارت‌های بانکی نزد خودشان باشد و به هيچ وجه رمز کنار کارت نباشد، حساب پس انداز و خرید خود را جدا از هم قرار دهند تا مورد هک شدگی قرار نگیرد، بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند به ویژه این موارد متناسب با مسائل روز است از جمله سهام عدالت، کالابرگ الکترونیکی و...  که تمام سرشماره های ناشناس جعلی هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه مردم می‌توانند گزارشات خود در حوزه مسائل اقتصادی را به پلیس اقتصادی ارائه دهند، یادآور شد: در این زمینه شماره ۰۹6۳۰۰ در مورد مسائلی از جمله زمین خواری، رشوه‌، رباخواری، ارتشا، اختلاس و... برای دریافت گزارشات مردمی در نظر گرفته شده است. جابه جایی اثاثیه منزل در ایام عید حتما باید با هماهنگی پلیس و اطلاعیه قبلی باشد

وی تأکید کرد: طی سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۱۰۳ هزار تماس با ۱۱۰ داشتیم که ۴۱۱ هزار و ۳۴۴ مورد آن عملیاتی شده است، ۳۶ مورد طرح در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان، اربعین، شب‌های قدر، رژه ۳۱ فروردین و...  برگزار شده است. 

امیری با اشاره به اینکه در سال‌جاری شاهد کاهش وقوع سرقت‌ها بودیم، گفت: 4 درصد از ابتدای سال تا ۲۱ اسفند کاهش‌ میزان سرقت در مدت مشابه سال گذشته داشتیم، ۶ درصد سرقت‌های خرد و ۱ درصد سرقت‌های کلان نیز کاهش داشتند. در این زمینه ۱۰ درصد افزایش کشف وقوع رقم خورده است، ۶ تن و ۴۲۱ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: تقدیر از عملکرد پلیس، ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته‌ است، ۲۰ هزار تماس با مرکز ۱۹۷ انجام شده است، در حوزه قاچاق ۸ درصد افزایش ریالی کشفیات در سال جاری بوده است. ۵۶ میلیارد تومان مبلغ این کشفیات بوده است.

امیری با بیان اینکه در راستای اجرای طرح پلیس امنیت اقتصادی ۱۵۷ خودروی توقیفی داشتیم، تصریح کرد: این توقیف‌ها در راستای تدمین امنیت کالاهای سلامت محور بوده است، در این زمینه ۲۰۱ متهم دستگیر شدند. 137 میلیارد تومان میزان وقوع جرایم اینترنتی بوده که کشفیات آن در سال جاری به میزان ۶۷ درصد افزایش داشته است. کشفیات نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مهم‌ترين عناوین وقوع پرونده جرائم اینترنتی ۴۲ درصد به کلاهبرداری اینترنتی در رتبه اول تعلق دارد، برداشت اینترنتی به میزان ۳۴ درصد و رتبه دوم، دسترسی به داده‌ها ۱۰ درصد به عنوان رتبه سوم، مزاحمت اینترنتی ۴ درصد در رتبه چهارم و هتک حیثیتی نیز با میزان ۳ درصد رتبه پنجم این جرائم را شامل می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه در ۶ ماه اول سال همدان رتبه اول کاهش تصادفات جاده‌ای را در سطح کشور داشت، بیان کرد: در ۱۱ ماهه ابتدای سال نیز در حوزه برون شهری ۱۱ درصد شاهد کاهش فوتی‌ها و در مجموعه برون شهری و درون شهری شاهد ۶ درصد کاهش بودیم.

انتهای پیام
captcha