اعزام ۲۰ مبلغ به روستاهای اسدآباد در ایام ماه رمضان
کد خبر: 4205709
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

اعزام ۲۰ مبلغ به روستاهای اسدآباد در ایام ماه رمضان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد از اعزام ۲۰ مبلغ به روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۰ روحانی در سطح شهر و روستا فعالیت دارند، ۱۶ روحانی به صورت دائمی در روستا مستقر و ۲۶ روحانی نیز در سطح مساجد و حسینیه‌ها در طول سال به فعالیت تبلیغی مشغول هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر طالبی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآبادحجت‌الاسلام علی‌اصغر طالبی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در راستای جهاد تبیین و همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ۲۰ روحانی به سطح روستاهای فاقد روحانی این شهرستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های این ایام گفت: برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مساجد، حسینه‌ها و خانه‌های قرآن شهر و روستا یکی از برنامه‌های شاخص این ایام است. دیگر برنامه‌ شهرستان در این ایام برگزاری دو محفل قرآنی شاخص با حضور قاریان کشوری و استانی است، یکی از این دو محفل قرآنی در روز عید فطر و دیگری در روزهای پایانی این ماه مبارک برگزار می‌شود.

طالبی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های این مرکز در قالب طرح ملی مسطورا در ماه مبارک انجام می‌شود و گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مردم از اهداف این طرح است، گفت: طرح ملی مسطور یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: با اجرای این طرح سه ساله، نقش و اثرات قرآن در زندگی ساری و جاری شده و آن‌گونه که توقع داریم، رفتار مطابق با دستورات قرآن نهادینه می‌شود.

طالبی در ادامه از برگزاری مراسم شب‌های قدر در تمام مساجد شهرستان خبر داد و گفت: برای این شب‌های قدر برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده است که همراه با مداحی و سخنرانی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد در ادامه به همزمانی روز طبیعت و سالروز شهادت مولا متقین حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: در این روز دسته عزاداری از دفتر امام جمعه به سمت میدان غدیر و بعد به سمت مزار گلزار شهید گمنام در پارک ملت حرکت خواهد کرد و این مراسم با جزءخوانی قرآن کریم، افطاری و نماز همراه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha