هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان افتتاح شد
کد خبر: 4207256
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان افتتاح شد

همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در شهرستان ملایر افتتاح شد.

هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان افتتاح شدبه گزارش ایکنا از همدان، هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان، امروز هفتم فروردین‌ماه، همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سرای فرهنگ و هنر شهرستان ملایر افتتاح شد.

مسعود ویژه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این نمایشگاه ضمن تبریک فرخنده میلاد امام حسن مجتبی(ع) و بهار قرآن و تقارن آن با عید نوروز و بهار طبیعت، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت سال گذشته در همدان به همت فعالان قرآنی و مجموعه های مختلف در همدان برگزار شد که امسال با توجه به اینکه روزهای اول سال مصادف با ماه مبارک رمضان شد شرایط خاص شد در راستای عدالت فرهنگی و توجه به سایر نقاط استان بر آن شدیم تا نمایشگاه قرآن و عترت را در شهرستان ملایر داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برای  ایجاد فضای مناسب و مطلوب این اتفاق مبارک در ماه رمضان، افزود: اگر بتوانیم حتی یک نفر از بازدیدکنندگان را تحت تأثیر فضای ماه مبارک قرار داده و به فضای قرآنی نزدیک کنیم کار بسیار بزرگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۲۲ ناشر آثار شأن در این مجموعه به نمایش درآمده است که در کنار برنامه‌ها و غرفه‌های مختلف ،فضای مناسبی ایجاد شده تا مردم ملایر و دیگر شهرستان ها از این فضا بهره مند شوند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای حضور چشمگیر مردم استان همدان از نمایشگاه قرآن و عترت افزود: همه تلاش ما این است که این نمایشگاه‌ها مستمر بوده و آن را در سایر شهرستان‌های استان نیز همه ساله داشته باشیم.

ویژه با بیان اینکه از همه علاقمندان و ناشران از سراسر استان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر این نمایشگاه با حضور 22 ناشر فعالیت خود را در شهرستان ملایر آغاز کرده که قسمت عمده این نمایشگاه قرآن کتب قرآنی، ادعیه و کتب مذهبی و سایر محصولات مذهبی است و در بخش‌های دیگر نیز غرفه‌های جانبی شامل دیگر کتب در بخش‌های مختلف فرهنگی، دفاع مقدسريال بازی‌های فکری، غرفه حامی یابی کمیته امداد، مشاوره، عرضه صنایع دستی و محلی و.. است.

وی همچنین برگزاری کرسی‌های تلاوت، نشست‌های تخصصی، غرفه‌های مذهبی و پاسخگویی و... را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ابراز امیدواری کرد: برکات قرآن علاوه بر تاثیر در زندگی فردی و اجتماعی ما بتواند در کارهای فرهنگی و هنری نیز مؤثر بوده و سالی پر از خیر و برکت را در حوزه فرهنگ و هنر استان همدان شاهد باشیم.

در ادامه فرشاد کشاورزیان مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر این اتفاق معنوی را مایه خیر و برکت در شهرستان ملایر دانست و گفت: بر مبنای شعار دولت سیزدهم مبنی بر عدالت و پراکندگی فرهنگی و تمرکززدایی نگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز عدالت فرهنگی  در همه نقاط استان است و به همین جهت این دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر و با همکاری ادارات، ارگان‌ها و نهادهای شهرستان ملایر با شعار «می‌خوانمت» برگزار شده است، افزود: این نمایشگاه شامل بخش‌های مختلف همراه با عرضه کتب مذهبی و ادعیه، محصولات فرهنگی و قرآنی، مشاوره دینی و مذهبی، کتب ایثار و شهادت، خوشنویسی آیات قرآن، طراحی و نقاشی کودکان و نوجوانان، مسابقه، کرسی تلاوت، صنایع دستی قرآن، جزء‌خوانی و آثار پژوهشی است.

کشاورزیان یادآور شد: این نمایشگاه ۷ تا ۱۳ فروردین جاری مصادف با ۱۵ تا ۲۱ رمضان برگزار شده و ساعت بازدید این نمایشگاه ۱۵ تا ۲۱ و مکان آن نیز واقع در ملایر، خیابان شهید رجایی، سرای فرهنگ و هنر شهرداری است.

انتهای پیام
captcha