از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا
کد خبر: 4207258
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
با تحولات فلسطین

از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا

وزارت بهداشت نوار عزه از افزایش آمار شهدای فلسطینی به 32 هزار و 414 نفر خبر داد. این درحالی است که روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در واکنش به تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت برای آتش بس در غزه اعتراف کرد که رژیم دیگر به مانند گذشته جایگاه قدرتمندی در آمریکا ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه امروز سه شنبه جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه را از تاریخ هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ارائه داد.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۲ هزار و ۴۱۴ تن افزایش یافته است.

حمله‌های هوایی و زمینی بی امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون ۷۴ هزار و ۷۸۷ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت جنایت دیگر علیه خانواده‌های فلسطینی مرتکب شده است.

در جریان این جنایت‌های وحشیانه ۸۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا

حماس: رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به طرف‌های میانجی اطلاع داده است که این جنبش به مواضع و دیدگاهی که در ۱۴ مارس ارائه کرده بود، پایبند است.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود افزود: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از خواسته‌های اساسی مردم و مقاومت ملت فلسطین یعنی آتش‌بس همه جانبه، خروج از نوار غزه، بازگشت آوارگان و مبادله واقعی اسرا پاسخ نداده است.

جنبش حماس در بیانیه خود بار دیگر تاکید کرد که نتانیاهو و کابینه افراطی او مسؤولیت کامل خنثی کردن تمامی تلاش‌های مذاکره و ممانعت از رسیدن به توافق را به عهده دارند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به این بیانیه مدعی شد: حماس همه پیشنهادهای حل‌وفصل را رد کرده است و ما تسلیم خواسته‌های غیرمنطقی آن نخواهیم شد. 

از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا

حمله موشکی حزب الله به پایگاه هوایی «میرون» و پادگان «برانیت»

حزب الله لبنان اعلام کرد بار دیگر مهمترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

در بیانیه حزب الله درباره این حمله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن و پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به شهرک الصویری و بعلبک، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۱۰ ظهر امروز سه‌شنبه پایگاه هوایی میرون ارتش اشغالگر را با موشک‌های هدایت‌شونده و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم حمله موشکی به پایگاه هوایی میرون را تأیید کرده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که محل تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف پادگان «برانیت» دو بار هدف حمله موشکی قرار داده است.

از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا

ارسال هوایی کمک‌های انسانی به غزه بازهم قربانی گرفت

دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه اعلام کرد که دست کم ۱۸ فلسطینی به دلیل ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه به شهادت رسیده‌اند. این کمک‌ها بر سر فلسطینی‌های ساکن نوار غزه فرود آمده و باعث شهادت آنها شده است.

در بیانیه این نهاد دولتی تاکید شده است که دولت آمریکا و اشغالگران صهیونیست مسئولیت اجرای سیاست گرسنه نگه داشتن فلسطینی‌ها در نوار غزه و محاصره آنها را برعهده دارند.

دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه خواهان توقف ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه شد چرا که این گونه کمک رسانی به نوار غزه بیشتر باعث وارد آوردن خسارت به ساکنان این منطقه می‌شود.

این نهاد دولتی بر ضرورت بازگشایی فوری گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید کرد.

این نخستین باری نیست که ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه باعث شهادت فلسطینی‌ها در نوار غزه می‌شود.

از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا

اعتراف روزنامه صهیونیستی: اسرائیل دیگر مانند گذشته در آمریکا جایگاه قدرتمندی ندارد

روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی به عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا اشاره کرد و نوشت: این مساله نشان می‌دهد که جایگاه اسرائیل در آمریکا دیگر مانند گذشته قدرتمند نیست.

این روزنامه در ادامه نوشت: این تحول نشان می‌دهد که حمایت مستقیم آمریکا از اسرائیل ممکن است به شدت هزینه بردار باشد. پرونده‌هایی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با آنها رو به رو بوده متعدد است.

در این گزارش آمده است: دموکرات‌ها می‌دانند که بایدن در صورتی که بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آتی آمریکا پیروز شود در زمینه ادامه حمایت از اسرائیل مشکل خواهد داشت.

پیش از این «ایهود باراک» از سران اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در نوار غزه گفته بود: تصویب این قطعنامه بیانگر اختلافات عمیق سران این شورا با سیاست‌های واشنگتن است.

ایهود باراک در سخنانی با انتقاد از سیاست‌های منفعت طلبانه نتانیاهو در مدیریت جنگ غزه، به شکست سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو در مدیریت جنگ اذعان کرد و خواستار استعفای وی و برگزاری انتخابات زودهنگام با هدف خروج این رژیم از «بحران عمیق» شد.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که قطعنامه شورای امنیت بیانگر اوج اختلاف با واشنگتن است و این رژیم باید تصمیمات سختی را اتخاذ کند.

ایهود باراک تصریح کرد که برگزاری انتخابات فوری راه برون رفت رژیم صهیونیستی از بحران عمیق کنونی است.

از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا

درخواست وزیر افراطی اسرائیلی برای حمله به رفح

واکنش خشمگین سران رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی سخنانی که روزنامه معاریو آن را منتشر کرد، گفت: معلوم شد که تعلل و انتظار، اشتباه بزرگی بود و هم‌اکنون باید به رفح حمله کنیم.

بن گویر ضمن استقبال از تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیأت اسرائیلی به واشنگتن گفت: اسرائیل قبلا چندین جنگ را بدون حمایت آمریکا انجام داده است.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل هم گفت: روابط ما با آمریکا بسیار خوب و نزدیک است و همکاری نظامی ما از ابتدای جنگ تاکنون بی سابقه بوده است.

وی بدون اشاره به تلفات نظامیان اشغالگر و تشدید اختلافات سران صهیونیست درباره جنگ غزه مدعی شد: ما وارد رفح می شویم و نیروهای حماس را متلاشی می کنیم و تسلیم فشارهای بین المللی نمی شویم.

به دنبال عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عجز نتانیاهو در تحقق اهداف خود در این جنگ، اختلافات میان مقامات صهیونیست گسترش یافته و استعفای ناگهانی دیروز «گدعون ساعر» از کابینه اضطراری موجی از واکنش‌ها علیه بنیامین نتانیاهو به دنبال داشته است.

از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا

کشتار وحشیانه در بیمارستان شفا

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در داخل بیمارستان شفای نوار غزه و اطراف آن به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد که پیکر ده‌ها شهید فلسطینی هنوز روی زمین در اطراف بیمارستان شفا افتاده است.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست محاصره بیمارستان شفا را تشدید کرده و کادر درمان را در این بیمارستان بازداشت کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه‌ای از بازداشت ۵۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر داد.

این تعداد شهروند فلسطینی از زمان حمله نظامیان صهیونیست در تاریخ ۱۸ مارس تاکنون بدون هیچ دلیل موجه بازداشت شده‌اند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

علاوه بر بیمارستان امل، ارتش رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل انواع جنایات وحشیانه را علیه آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای نوار غزه مرتکب شده است.

از افزایش تعداد شهدا تا اعتراف به تضعیف جایگاه اسرائیل در نزد آمریکا

وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان

 منابع عبری زبان امروز در گزارش‌های خود به حمله موشکی گسترده حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی اشاره کردند.

در این گزارش‌ها آمده است که شهرک نشینان صهیونیست با دیدن شلیک ده‌ها موشک از سمت لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی الجلیل و بلندی‌های جولان سوریه به شدت وحشت زده شده‌اند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که در مدت کوتاهی ده‌ها موشک از سمت لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

منابع صهیونیستی تاکید کردند که بیش از ۶۰ فروند موشک از سمت لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

طی ساعت‌های گذشته حزب الله لبنان اعلام کرد بار دیگر مهم‌ترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

انتهای پیام
captcha