افزایش 42 درصدی بازدید مسافران نوروزی از بناهای شاخص یزد
کد خبر: 4207872
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

افزایش 42 درصدی بازدید مسافران نوروزی از بناهای شاخص یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از رشد ۴۲ درصدی بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی از بناهای شاخص و اماکن تاریخی استان خبر داد.

سید محمد رستگاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان یزد، سیدمحمد رستگاری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: از ۲۴ اسفندماه تاکنون ۳۳۸ هزار و ۸۲۸ نفر از بناهای شاخص استان دیدن کردند.

وی ادامه داد: مجموع آمار اسکان مسافران در این مدت ۳۹۴ هزار و ۱۴۷ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد دارد.  در این بخش مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی ۶۶ هزار و ۸۹۰ نفر، مجموع آمار اسکان در مدارس ۱۱۷ هزار و ۶۵ نفر و مجموع آمار اسکان در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری ۸۶ هزار و ۶۵۰ نفر بوده است.

رستگاری افزود: همچنین آمار اسکان استان در مراکز دارای مجوز مهمان‌سراهای ادارات، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی ۳۷ هزار و ۱۱۱ نفر و مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز ۹۰ هزار و ۴۳۱ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به افزایش میزان تردد ورودی و خروجی وسایل نقلیه به استان گفت: در مجموع آمار ورودی به استان در بازده زمانی یاد شده ۷۳۹ هزار و ۲۸۴ دستگاه بوده که ۶ درصدی تردد رشد داشته است. مجموع آمار تردد خروجی از استان در همین بازه زمانی ۷۳۴ هزار و ۸۳۹ دستگاه بوده است.

رستگاری تصریح کرد: مجموع مسافر ورودی به استان در مدت یاد شده به وسیله قطار ۱۵ یکهزار و ۲۸۷ نفر و مجموع مسافر خروجی در این مدت ۱۴ هزار و ۲۵۶ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد مجموع مسافران ورودی به استان را از طریق پرواز ۱۰ هزار و ۵۵۹ نفر و مجموع مسافران خروجی نیز ۱۱ هزار و ۴۶۱ نفر بیان کرد.

انتهای پیام
captcha