۳۶۰ روستای یزد آبرسانی می‌شود
کد خبر: 4209613
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
به‌صورت سیار

۳۶۰ روستای یزد آبرسانی می‌شود

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از آبرسانی سیار به بیش از ۳۶۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر خبر داد.

آبرسانی سیاربه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌ عمومی آب و فاضلاب یزد، داوود مخلصی، مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به شرایط نامطلوب منابع آبی منطقه و ضرورت مصرف بهینه آب از سوی ساکنان استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون به بیش از 360 روستا به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه آبرسانی سیار با رویکرد تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاییان انجام می‌شود، افزود: در برخی از روستاهای استان به دلیل مشکلات کیفی ناشی از شوری آب آشامیدنی و در برخی دیگر به دلیل منابع آبی محدودی که در اختیار دارند کفایت تأمین آب شرب را نداشته، و به منظور جبران کمبود، آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود.
 
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: در سال گذشته آب آشامیدنی مورد نیاز حدود 200 روستا در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، هرات، مروست، مهریز و میبد به صورت مداوم از طریق آبرسانی سیار تأمین شده است.
 
مخلصی مجموع هزینه‌های آبرسانی سیار در سال گذشته را بالغ بر 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این آبرسانی با بهره‌گیری از ناوگان آبرسانی سیار شرکت و استفاده از 14 دستگاه خودرو اختصاصی تانکر آبرسانی سیار انجام شده است.
 
وی اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به 200 هزار متر مکعب آب به صورت سیار در مناطق روستایی استان توزیع شده است و به منظور بهبود و ارتقای ظرفیت ناوگان آبرسانی سیار شرکت به اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال نیاز است.
 
مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته علاوه بر آبرسانی به روستاهای استان، به منظور یاری‌رسانی به سایر استان‌ها در شرایط بحران اکیپ عملیاتی شرکت جهت آبرسانی سیار اعزام شد.
انتهای پیام
captcha