برگزاری محافل در روستاها مصداق حرکت جهادی قرآنی است
کد خبر: 4209989
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶

برگزاری محافل در روستاها مصداق حرکت جهادی قرآنی است

دبیرکل جمعیت قرآنیان استان گیلان در پیامی ضمن قدردانی از جامعه قرآنی املش در برگزاری محافل قرآنی در بخش‌ها و روستاهای این شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: برگزاری محفل قرآنی در روستای تاریخی و ییلاقی «بویه» برای مردمی که کمتر شاهد حضور قاریان ممتاز و برگزاری محفل قرآنی در این مناطق هستند اقدامی تحسین برانگیز و مصداق حرکت جهادی قرآنی است.

برگزاری محافل در روستاهای ییلاقی املش

به گزارش ایکنا از گیلان، به همت جامعه قرآنی املش ۲۶ محفل قرآنی در شب‌های ماه مبارک رمضان در بخش‌ها و روستاهای شهرستان به‌خصوص در مناطق ییلاقی و روستاهای صعب‌العبور برای نخستین بار با حضور قاریان ممتاز شهرستان برگزار شد.

در همین راستا امیرحجت مرادی، دبیرکل جمعیت قرآنیان استان گیلان با صدور پیامی از جامعه قرآنی شهرستان املش که همزمان با ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری محافل قرآنی در مناطق روستایی و محروم این شهرستان کردند، قدردانی کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سال گذشته با همت اساتید و فعالان قرآنی اقدامات مهم و اثربخشی را در شهرستان املش شاهد بودیم. اقدامات تحسین برانگیز و خودجوشی که سازماندهی و انسجام و هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی شهرستان املش ره‌آورد آن خواهد بود.

اقدامات اثرگذاری نظیر برگزاری جلسات ماهانه خانگی قرآن در کنار فعالیت جهادی بانوان قرآنی شهرستان در برگزاری این نوع محافل و گسترش آنها در منازل اساتید و علاقه‌مندان به قرآن کریم و بعضاً مسئولین شهرستان رویداد تحسین برانگیزی بود که با برنامه‌ریزی منسجم در سال گذشته انجام و تثبیت‌ شد.

دومین اقدام بارز فعالان قرآنی شهرستان املش برگزاری ۲۶ محفل قرآنی در شب‌های ماه مبارک رمضان در بخش‌ها و روستاهای شهرستان خصوصا در مناطق ییلاقی و روستاهای صعب‌العبور برای نخستین بار با حضور قاریان ممتاز شهرستان بود. برگزاری محفل قرآنی در روستای تاریخی و ییلاقی «بویه» برای مردمی که کمتر شاهد حضور قاریان ممتاز و برگزاری محفل قرآنی در این مناطق هستند اقدامی تحسین برانگیز و مصداق حرکت جهادی قرآنی است.

گام سوم فعالان قرآنی در املش به تأسی از تأکیدات رهبر معظم و قرآنی انقلاب اسلامی توجه به برگزاری کرسی‌های تلاوت در مساجد است که ان شاءالله در طول سال جاری به همان زیبایی و شکوه جلسات خانگی و محافل رمضانیه شاهد آن خواهیم بود.

با عنایت به اقدامات فوق دو نکته حائز اهمیت است و می‌توان آن را شاه کلید موفقیت جامعه قرآنی املش دانست؛ نخست هدف‌گذاری دقیق مطابق با سیاست‌ها و توقعات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعیین مصادیق فعالیت‌ها و اقدامات بوده است.

مورد دوم که بسیار مهم است، مردمی بودن محوریت فعالیت‌های قرآنی در سیاستگذاری و اجراست که از آن به نقطه عطف و رمز موفقیت این حرکت باید یاد کرد و نشان داد که بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی «هرجا صحنه به مردم سپرده شد، انگیزه‌های مردمی، نیروهای متنوع و متکثر مردمی، کارها را پیش خواهد برد».

هدف از نگارش یادداشت این است که ضمن ادای احترام و قدرشناسی از جمعیت قرآنیان املش، توجه دادن به مصداق کار تمیز فرهنگی و نمونه آتش به اختیار عمل کردن است که در اقدامات ارزشمند فعالان قرآنی شهرستان املش در سال گذشته می‌توان مشاهده و به عنوان الگو معرفی کرد تا ان‌شاءالله شاهد تحقق اقدامات مشابه در سایر شهرها به همت جمعیت قرآنی هر شهرستان در سال جاری باشیم.

انتهای پیام
captcha