اختتامیه محافل قرآنی رمضانی مسجد جامع الکوثر برگزار می‌شود + عکس
کد خبر: 4210509
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

اختتامیه محافل قرآنی رمضانی مسجد جامع الکوثر برگزار می‌شود + عکس

محفل انس و اختتامیه جلسات قرآن ماه رمضان مسجد جامع الکوثر منطقه تهرانپارس ۲۹ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، جلسه قرآن مسجد جامع الکوثر، واقع در تهرانپارس محله قنات کوثر، یکی از جلسات ترویج و آموزش قرآن در تهران است که از سال ۱۳۸۶ به صورت هفتگی از سوی علیرضا سبحانی، از قاریان ممتاز کشور اداره می‌شود و در این سال‌ها مورد استقبال عموم به ویژه نوجوانان آن منطقه قرار گرفته است.

این فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان به اوج خود می‌رسد و هر شب تلاوت و جزءخوانی قرآن در مسجد برقرار است. براساس یک سنت زیبا، چندروز پس از ماه رمضان نیز محفل انس و مراسم اختتامیه با حضور استادان قرآنی به عنوان حسن ختام این برنامه‌‌ها برگزار می‌شود.

علیرضا سبحانی، قاری ممتاز و استاد جلسه قرآن مسجد جامع الکوثر، در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام برگزاری اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان این مسجد گفت: این مراسم چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه از موعد نماز مغرب و عشا برپا می‌شود.

وی افزود: در این برنامه، احمد ابوالقاسمی و حامد شاکرنژاد به تلاوت قرآن می‌پردازند و مرتضی ریاحی از حافظان کل قرآن محفوظات خود را ارائه داد. در این محفل که اجرای آن را غلامرضا احمدی از مجریان رسانه ملی به عهده خواهد داشت، تعدادی از عزیزان فعال در جلسات تجلیل خواهد شد.

سبحانی ادامه داد: در شرایطی که دشمن با تمام توان جوانان و نوجوانان ما را مورد تهاجم گسترده فرهنگی و اعتقادی قرار داده، برپایی چنین جلساتی، در ترویج فرهنگ قرآن کریم بین خانواده‌ها بسیار مؤثر است. در شب‌های ماه رمضان امسال، شاهد حضور بسیار خوب علاقه‌مندان قرآنی از همه سنین اعم از آقایان و بانوان بودیم. کار‌های اجرایی جلسه را هم خود شرکت‌کنندگان با تقسیم وظایفی که انجام می‌دهند به عهده دارند و این موضوع صمیمیت جلسه را بیشتر می‌کند.

اختتامیه محافل قرآنی رمضانی مسجد جامع الکوثر برگزار می‌شود + عکس

استاد جلسه قرآن مسجد جامع الکوثر درخصوص محتوای این جلسه قرآنی گفت: باتوجه به اینکه از خردسالان و نوجوانان تا افراد مسن در این جلسات شرکت می‌کنند، به تناسب شرایط سنی گاهی اوقات نکات آموزشی و گاهی نکات مفاهیمی مطرح می‌شود، غالب اوقات هم فضای جلسه را به سمت یک محفل عمومی قرآنی نه لزوماً یک جلسه آموزشی هدایت می‌کنیم و توانسته‌ایم جذابیت خوبی برای شرکت‌کنندگان ایجاد کنیم.

این مدرس قرآن ضمن قدردانی از مسئولان و اعضای کانون فرهنگی الکوثر، هیئت امنا و امام جماعت این مسجد و همچنین شرکت‌کنندگان با انگیزه این جلسات گفت: همچنین از محمد بابایی، قاری ممتاز قرآن کریم که در طول ماه مبارک رمضان به بیان مفاهیم قرآنی در این جلسات پرداخت، قدردانی می‌کنم.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن مسجد جامع الکوثر، در حال حاضر، روز‌های یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. 

تصاویری از جلسات قرآن طی شب‌های ماه مبارک رمضان را در ذیل مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha