تحکیم بنیان خانواده نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است
کد خبر: 4211822
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰

تحکیم بنیان خانواده نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان تحکیم بنیان خانواده را نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان و انسجام دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: پایبندی و حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی باید در خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نشست «پایداری خانواده و زیست عفیفانه»

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان امروز، سوم اردیبهشت ماه در نشست «پایداری خانواده و زیست عفیفانه» با تبریک پیروزی مقتدرانه ایران در عملیات وعده صادق گفت: عملیات مقتدرانه سپاه، جهان را تکان و معادلات منطقه را تغییر داد و منجر به تغییر دیدگاه‌ها نسبت به جمهوری اسلامی در سطح جهانی شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق براساس منطق بین‌المللی دفاعی مشروع و پاسخی قاطع به شرارت‌های رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود، افزود: این عملیات نمودی عینی از اقتدار ایران اسلامی بود و  امروز پس از گذشت 45 سال از عمر گرانمایه انقلاب اسلامی، ایران اسلامی با اقتدار قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان تحکیم بنیان خانواده را نیازمند عزم جدی و انسجام دستگاه‌های اجرایی استان دانست و بیان کرد: پایبندی و حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی از گذشته بین خانواده‌های کردستانی وجود داشته است اما امروز  پوشش جوانان با سبک زندگی ایرانی اسلامی مغایرت دارد.

وی با اشاره به اینکه حفظ  سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی را لازمه زیست عفیفانه مطرح کرد و گفت: تا این امر محقق نشود نمی‌توان از بحث عفیفانه سخن گفت چرا که زیست عفیفانه در یک فرآیند  تربیتی حاصل می‌شود.

رشیدی‌پور به ثبت جهانی روستاهای استان اشاره کرد و  افزود: این اقدام ثبت جهانی روستاها کار اثرگذار و مؤثر برای رشد اقتصادی و فرهنگی روستا و استان خواهد بود اما در کنار آن باید سنت‌های اصیل را در روستاها حفظ کرد.

وی ادامه داد: در بحث تحکیم بنیان خانواده، خانواده‌های که پایبند به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی هستند به صورت زنجیره‌وار ارزش‌های دینی و اخلاقی در آنان نهادینه شده لذا ریشه بسیار از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فاصله گرفتن از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان ضمن تأکید بر لزوم تقویت تحکیم بنیان خانواده‌ها افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید در بحث تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه ورود کرده و این ورود باید ریشه‌ای و کارساز باشد و اقدامات صورت گرفته در این بخش باید به صورت عملیاتی اجرا شود.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی و نقش آن در فرزندآوری، سهم اقتصاد و فرهنگ را در این پروسه مساوی بیان کرد و گفت: تنها مشکلات اقتصادی عامل کاهش فرزندآوری نیست کمااینکه خانواده‌هایی‌ هستند با رفاه کامل اما خیلی رغبتی به فرزندآوری ندارند.

انتهای پیام
captcha