عبارت «هنر و تجربه» مخاطب را فراری می‌دهد + فیلم
کد خبر: 4211838
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
فراهانی صدر با اشاره به اکران «قوی‌دل»:

عبارت «هنر و تجربه» مخاطب را فراری می‌دهد + فیلم

کارگردان «قوی‌دل» با اشاره به اینکه این فیلم در گروه هنر و و تجربه به نمایش درآمده است گفت:‌ برای رونق سینمای مستند توصیه می‌کنم فیلم‌های این ژانر را در قالب هنر و تجربه به نمایش در‌نیاورند زیرا این عنوان به خودی خود مخاطب را فراری می‌دهد.

علی فراهانی صدر، کارگردان مستند «قوی‌دل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه این اثر از هفته گذشته در گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته، گفت: این فیلم از هفته گذشته نمایش خود را گروه هنر و تجربه آغاز کرد. هنر و تجربه در بهترین حالت روزانه در هشت سینما و در روز عادی، دو سینما فیلم را به نمایش در خواهد آورد.
 
وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های مستند بیان کرد: متاسفانه شرایط خوبی بر اکران مستند حاکم نیست زیرا  مخاطب چندانی ندارد. بخشی از این عدم استقبال نیز خاسته از بی‌توجهی به تبلیغات این ژانر است.
 
این مستندساز بیان کرد: «قوی‌دل» با وجود اینکه یک هفته از نمایش آن می‌گذرد هنوز تیزر تلویزیونی نداشته و وقتی مردم در این رابطه اطلاعات ندارند چون می‌توان انتظار دیده شدن را داشت؟ این وضعیت به‌اندازی به آثار این حوزه ضربه زده که فیلم من به عنوان یکی از برگزیدگان جشنواره سینما حقیقت تنها 400 مخاطب داشته است.
 
این کارگردان مستند گفت: فیلم‌هایی که در گروه هنر تجربه به نمایش درمی‌آیند نهایتاً دو یا سه هفته روی پرده می‌روند که این زمان به هیچ وجه مطلوب نیست. برای رونق سینمای مستند توصیه می‌کنم فیلم‌های این ژانر را در قالب هنر و تجربه به نمایش در‌نیاورند زیرا این عنوان به خودی خود مخاطب را فراری می‌دهد. از نگاه من آثار مستند می‌تواند در اکران عمومی دیده شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره انگیزه ساخت این مستند گفت: با ورود ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ و خبر بازداشت دو خبرنگار قمی به‌ واسطه انتشار شایعات پیرامون فراگیری ویروس کرونا؛ علی رستم آبادی که قبلاً روی موضوع داروهای آلوده کار کرده بود، پیشنهاد کرد فرصت مناسبی است تا به این موضوع بپردازیم و با در نظر گرفتن این ایده و درونمایه که سرپوش گذاشتن روی اتفاقات کوچک منجر به بحران‌های بزرگ می‌شود، تصمیم گرفتیم روی موضوع داروهای آلوده کار کنیم.
 
فرهانی صدر تصریح کرد: وقتی به صورت جدی پژوهش در حوزه ورود داروهای آلوده و کنترل آن را آغاز کردیم، در تمام پژوهش‌ها به نام احمد قوی‌دل برخوردیم لذا از او برای گفت‌وگو دعوت کردیم و احمد قوی‌دل که در ابتدا به سختی برای گفت‌وگو حاضر شد پس از چهار جلسه با ما راحت‌تر بود و علاوه بر پرونده خون‌های آلوده مسائل شخصی زندگی خود را بیان کرد. این آشنایی با زندگی و تلاش‌های احمد قوی‌دل منجر به این شد که موضوع خود را تغییر دهیم و به این جمع‌بندی رسیدیم این مشکلات کوچک و بزرگ نیستند که مهمند بلکه این کنش‌ها و واکنش‌های ما در برابر آنها است که اهمیت دارد از همین رو پروژه پیش رو و پرتره احمد قوی‌دل کلید خورد.

عوامل «قوی‌دل» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که پرونده خون‌های آلوده فرانسوی در ایران را از منظری متفاوت مورد واکاوی قرار داده، عبارتند از؛ کارگردان: علی فراهانی صدر، نویسنده: علی رستم‌آبادی، پژوهش: آرش خلیلی، فیلمبردار: هادی زهره کاشانی، مدیر تولید: محمد حواد قاسمی، تدوینگر: علی فراهانی صدر، صدابردار: حسین خانی و روهام یوسفی، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، صداگذار: سارا خادمی، اصلاح رنگ: علی شریفی و محمد صالحی، تهیه‌کننده: سعید الهی.

انتهای پیام
captcha