جهان باید از سلاح‌های کشتار جمعی پاک شود
کد خبر: 1270981
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
امام جمعه توکیو

جهان باید از سلاح‌های کشتار جمعی پاک شود

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهيم ساوادا، امام جمعه توکیو در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به شصت و هشتمين سالروز بمباران اتمی شهرهای هيروشيما و ناکازاکی خواستار جهانی عاری از سلاح‌های كشتار جمعی شد.


گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهيم ساوادا، امام جمعه توکیو در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به شصت و هشتمين سالروز بمباران اتمی شهرهای هيروشيما و ناکازاکی خواستار جهانی عاری از سلاح‌های كشتار جمعی شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، نماز باشكوه عيد سعيد فطر صبح روز جمعه، 18 مردادماه، به امامت حجت‌الاسلام و المسليمن ابراهيم ساوادا و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، رؤساي نهادهاي ايراني، اعضاي نمايندگي، دانشجويان ایرانی و شماری از مسلمانان مقیم این کشور برپا شد.


وی ضمن تبريك فرا رسيدن عيد سعيد فطر، از ماه مبارك رمضان، ماه قرآن و ماه تزكيه نفس ياد كرد و همچنین، نمازگزاران را به تقوای الهی توصيه کرد و با اقتباس از قرآن و احاديث اهل بيت اطهار عليهم السلام به جايگاه و شأن عيد سعيد فطر پرداخت.


حجت‌الاسلام ساوادا، به استناد از سخنان امير‌المؤمنين(ع) در نهج‌البلاغه اين روز را شبيه‌ترين روز به قيامت توصيف كرد و اشاره کرد كه در اين روز محسنين پاداش خود را دريافت خواهند كرد.


حجت‌الاسلام ساوادا، در خطبه دوم با ياد و احترام به قربانيان هيروشيما در شصت و هشتمين سالروز بمباران اتمی شهرهای هيروشيما و ناکازاکی با ذكر خاطرات برخی از بازماندگان اين واقعه، خواستار جهانی عاری از سلاح‌های كشتار جمعی شد.


در پايان مراسم، سفير جمهوری اسلامی ايران نيز طی سخنان كوتاهی با تبريك عيد، برای كليه روزه‌داران آرزوی سلامتی کرد.



captcha