سوگواری یکپارچه تاسوعای حسینی هیئات مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد
کد خبر: 1317398
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
در حرم شاهچراغ(ع)؛

سوگواری یکپارچه تاسوعای حسینی هیئات مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد

گروه اجتماعی: در پی هماهنگی‌های به عمل آمده عزاداری یکپارچه و متحد تاسوعای حسینی هیئات مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) امروز با حضور هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پی هماهنگی‌های به عمل آمده عزاداری یکپارچه و متحد تاسوعای حسینی هیئات مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) امروز چهارشنبه، 22 آبان‌ماه با حضور هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.



این مراسم از ساعت 9 صبح با حضور هیئات مذهبی شیراز در صحن مطهر آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با حضور مسئولان  ارشد استانی آغاز شد و تا اقامه نماز ظهر ادامه یافت.



نماز ظهر آستان مقدس به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد.



مظفر مختاری، عضو شورای مرکزی هیئات مذهبی شیراز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: امروز شهادت یار باوفا و شجاع امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل‌العباس(ع) است که در سراسر جهان تشیع، شیعیان مخلص به آن حضرت در حال عزاداری هستند.



 قریب 700 هیئت مذهبی در شیراز مشغول به فعالیت هستند



وی افزود: در شیراز با توجه به کثرت هیئت مذهبی که نزدیک به 700 هیئت مذهبی در سومین حرم اهل بیت(ع) وجود دارد و همچنین با توجه به پراکندگی شهری و کثرت جمعیت و وسعت جغرافیایی، بنا بر این شد که هیئات مذهبی در تاسوعای حسینی گرد هم آمده و به عزاداری متحد و یکپارچه بپردازند که بحمدالله این مهم محقق شد و امروز شاهد استقبال بی‌نظیر مردم و هیئات مذهبی از این عزاداری متحد هستیم.



مختاری تصریح کرد:‌ این جمع‌بندی و عزاداری متحد برای شهر شیراز سال اولی است که اینگونه برگزار می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده با توجه به توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) این برنامه‌ها و مراسم‌ها به صورت گسترده و با حضور حداکثری مردم و هیئات مذهبی برگزار شود.



رئیس شورای اسلامی استان فارس ضمن تقدیر از فعالیت هیئات مذهبی، رؤسای هیئات مذهبی، نیروی انتظامی، فرمانداری، سازمان تبلیغات و تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری سوگواری حسینی متحد در شیراز، بر تداوم روند این‌گونه مراسم‌ها تأکید کرد.



وی تأکید کرد: شیراز شهر مقدس، شهر سومین حرم اهل بیت(ع)، شهر امامزادگان واجب‌التعظیم که شاید نمونه‌اش در جهان نباشد باید در آن چنین برنامه‌هایی اجرا شود.



تأکید بر فضاسازی شهری در ایام سوگواری



مختاری در ادامه سخنان خود ضمن گلایه از عملکرد اصناف در سیاه‌پوش کردن فضای شهری شیراز گفت:‌ متأسفانه مشاهده می‌شود که در برخی خیابان‌های مرکزی شیراز هیچ علامتی مبنی بر سوگواری حسینی وجود ندارد و این مهم باید با همت مردم متعصب به دین و مذهب خود و مسئولان مربوطه تحقق یابد.



مسئول هیئت متوسلین حضرت اباالفضل(ع) شیراز بر لزوم تقویت هیئات مذهبی تأکید و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مقابله با تهاجم فرهنگی و ماهواره و فیلم‌های فاسد انجام دهیم باید به هیئات مذهبی توجه بیشتری شود زیرا هیئات مذهبی از خانه‌های ما شروع می‌شوند و امروزه بحمدالله شاهد حضور پرشور جوانان در این هیئات هستیم.



وی وجود و تبلیغ فرق‌های مختلف را زنگ خطری برای جامعه مسلمانان دانست و افزود: این مهم می‌طلبد که مسئولان نسبت به تقویت شورای هیئات مذهبی توجه بیشتری نشان دهند.



هیئات مذهبی وابسته به هیچ حزب و گروه خاصی نیستند



مختاری تأکید کرد:‌ هیئات مذهبی منسوب به هیچ حزب و گروه خاصی نیستند آن‌ها تنها منسوب به سیدالشهدا هستند که برای سوگواری حسینی گرد هم جمع شده و به  عزداری می‌پردازند بنابراین نباید آن‌ها در حزب یا گروه خاصی قرار داد.



عضو شورای مرکزی هیئات مذهبی شیراز در پایان ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان شاهد برگزاری مراسم‌های باشکوه در مناسبت‌های مذهبی مختلف باشیم.



یادآور می‌شود، در سراسر نقاط مختلف استان فارس نیز عزاداری‌ها و سوگواری تاسوعای حسینی در تکایا، مساجد و بقاع متبرکه با شکوه خاصی برگزار شد.

captcha