هدف نهایی سیدالشهدا(ع) تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی بود
کد خبر: 1343344
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
احمدی:

هدف نهایی سیدالشهدا(ع) تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی بود

گروه خبرنگاران افتخاری / مهدیه احمری: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیجان در آستانه اربعین حسینی گفت: هدف نهایی سیدالشهدا(ع) و فلسفه وجود این قیام تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی بود.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسین احمدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیجان در آستانه اربعین حسینی با اشاره به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی هدف اصلی قیام امام حسین(ع) بیان کرد: هدف نهایی سیدالشهدا(ع) و فلسفه وجود این قیام تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی بود و مقابله با اشاعه انحرافات فرهنگی ـ مذهبی و استواری و مقاومت برابر ظالمان زمان فرهنگ عاشورا و واقعه کربلا را تداوم می‌بخشد.



وی افزود: با توجه به  اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا و بازگو کردن چگونگی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی می‌توان حماسه عاشورا را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.



احمدی با بیان اینکه رفتار اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این امام معصوم الگوی مناسبی برای مردم و جامعه عنوان می‌شود، افزود: فرهنگ حسینی وعاشورا زمانی به درستی منتقل می‌شود که بر مبنای قرآن و احادیث صورت گیرد، بدین معنا که عشق حسینی را با معرفت صحیح تبیین کرده وسپس آن را به عزاداری وشور حسینی تبدیل کرد.



وی اظهار کرد: حضور پرشور امام حسین(ع) با تمام سرمایه خود درصحرای کربلا به منظور جنگ حق علیه باطل، مظلومیت این امام شهید را اثبات وعدم سازش ایشان با وعده و وعیدهای حکومت ملعون بنی‌امیه اقتدار اباعبدالله(ع) را دربرخورد با ظلم وستم نشان می‌دهد.

captcha