5 امامزاده لرستان میزبان شام غریبان می‌شوند
کد خبر: 1389982
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
حجت‌الاسلام عباس‌زاده:

5 امامزاده لرستان میزبان شام غریبان می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف لرستان از برگزاری شام غریبان به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) توسط اوقاف لرستان در پنج امامزاده استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف لرستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از لرستان، از آغاز سوگواره یاس نبوی از روز یک‌شنبه، دهم فروردین در امامزاده‌های استان خبر داد و افزود:  از 28 اسفند تا دهم فروردین طرح آرامش بهاری اجرا شده است و ازامروز، دهم فروردین تا 15 فروردین نیز سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه برای برگزاری سوگواره یاس نبوی در استان لرستان 60 روحانی دربه استان دعوت شده‌اند، اضافه کرد: طرح سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری هم‌زمان با هم در امامزاده‌های لرستان در حال برگزاری است که برای اجرای هر چه بهتر این طرح‌ها در مجموع 104 روحانی دعوت شده است.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده تصریح کرد: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا یعنی 14 فروردین مراسم عزاداری در امامزاده‌های لرستان به‌طور هم‌زمان برگزار می‌شود و بعد از ظهر 14 فروردین همایش یاس نبوی ویژه بانوان در امامزاده‌های لرستان برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: برای نخستین بار امسال توسط اوقاف کشور و به تبع آن استان لرستان شام غریبان در پنج امامزاده لرستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این مراسم شام غریبان در خرم‌آباد در امامزاده زیدبن علی(ع)، در کوهدشت در امامزاده محمد درب‌گنبد برگزار می‌شود، ادامه داد: امامزاده جعفر بروجرد، امامزاده ابراهیم مومن‌آباد ازنا و مکان متبرکه حضرت قاسم(ع) الیگودرز از دیگر اماکن متبرکه استان است که مراسم شام غریبان در آنها اجرا می‌شود.
وی افزود: جمعه شب مراسم عزاداری فاطمه زهرا(س) در حسینه ثارالله خرم‌آباد با حضور مداح معروف نزار قطری برگزار می‌شود.

captcha