گسترش فرهنگ ایثار و شهادت؛ از وظایف اساسی نهادهای فرهنگی کشور
کد خبر: 1403233
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت؛ از وظایف اساسی نهادهای فرهنگی کشور

گروه اجتماعی: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: گسترش فرهنگ ارزشی ایثار، جهاد و شهادت مهم‌ترین وظیفه و کارکرد نهادهای فرهنگی کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روز گذشته، 14 اردیبهشت در مراسم ادای احترام به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس گچساران گفت: حفظ آرمان شهدا رسالتی همگانی است، امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی، صنعتی، نظامی و دیگر علوم روز جهان پیشتاز است.
وی با بیان اینکه یادواره‌های ایثار و شهادت فرصت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگرانی است، افزود: عزت، اقتدار و شکوه امروز ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها مرهون ازخودگذشتگی آنان و مجموعه ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت است.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: دستاوردهای هشت سال دفاع قدس موجب خوداتکایی، خودکفایی، استقلال و سرفرازی ملت ایران در منطقه و دنیا شده و این دستاوردهای بزرگ موجب حیران و عصبانیت استکبار جهانی شده است.
انصاری عنوان کرد : اشاعه و گسترش فرهنگ ارزشی ایثار، جهاد و شهادت در کنار نقش کلیدی جوانان در دوران پرافتخار دفاع مقدس باید در زمره مهم‌ترین وظیفه و کارکرد نهادهای فرهنگی کشور قرار گیرد.
وی بیان کرد: عزت، اقتدار و شکوه امروز ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها مرهون از خودگذشتگی شهدا و مجموعه ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت است.
یادآور می‌شود، در این آئین مدیرکل تبلیغات مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، معاونان استاندار به همراه تعدادی از مدیران کل سازمان‌ها و نهادهای کهگیلویه و بویراحمد با حضور در گلزار شهدا و نثار گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدای شهر دوگنبدان ادای احترام کردند.

captcha