شب شعر پایداری در تبریز برگزار شد
کد خبر: 1411005
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
به‌یاد شهدای فتح خرمشهر؛

شب شعر پایداری در تبریز برگزار شد

گروه هنر: با هدف بزرگداشت روز مقاومت و پایداری و مرور خاطرات سوم خرداد، شاعران آئینی آذربایجان شرقی، شب شعر پایداری برگزار کرده و به قرائت اشعاری درخصوص فتح خرمشهر و جایگاه متعالی فرهنگ جهاد و شهادت پرداختند.

محمد اسکندری، مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، هدف از برگزاری شب شعر پایداری را بزرگداشت روز مقاومت و پایداری و مرور خاطرات سوم خرداد دانست و اظهار کرد: همه اقشار جامعه نسبت به فتح‌الفتوح خرمشهر، احساس خوشایند و غرور ملی دارند که هنرمندان و به‌ویژه شاعران می‌خواهند با زبان هنر، قلم و شعر این احساس را بروز دهند.
سیدمحمدمسعود نقیب، مسئول انجمن شاعران اهل بیت(ع) آذربایجان شرقی شب گذشته، 4 خرداد در مراسم شب شعر پایداری با تأکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، گفت: رزمندگان اسلام با نثار جان خویش توانستند سرحدات کشور را از تجاوز دشمن بعثی نجات داده و عزت و سرافرازی را برای آن به ارمغان بیاورند؛ اکنون نیز بر جوانان وظیفه است که با پیروی از راه و روش شهدا، پاسدار خون پاک آنان و ادامه دهنده راه و آرمان‌های والای آنان باشند.
نقیب همچنین از برگزاری شب شعری به‌مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در هفته آینده، در تبریز خبر داد.
بر اساس این گزارش، انجمن شاعران اهل بیت(ع) آذربایجان شرقی از سال 90 با برگزاری مراسمات متعدد درخصوص قرائت، نقد و بررسی اشعار آئینی، ملی و مذهبی با حضور علما و اساتید برجسته این حوزه، فعالیت خود را آغاز کرده است.
یادآور می‌شود، در این مراسم که در سالن سوره تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، شاعران به قرائت اشعاری درخصوص فتح خرمشهر و جایگاه متعالی فرهنگ جهاد و شهادت پرداختند و از 15 شاعر برگزیده با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

captcha