تمرکز دبیرخانه «یزد؛ حسینیه ایران» به ترویج فرهنگ حسینی در جامعه
کد خبر: 1412500
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

تمرکز دبیرخانه «یزد؛ حسینیه ایران» به ترویج فرهنگ حسینی در جامعه

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه «یزد؛ حسینیه ایران» اولویت این دبیرخانه را ترویج فرهنگ حسینی و نشاط و شادابی دینی در سطح جامعه اعلام کرد و از برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع به مناسبت میلاد حضرت امام حسین(ع) در شهر یزد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه بین‌المللی «یزد؛ حسینیه ایران» سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه اولویت این دبیرخانه را ترویج فرهنگ حسینی و نشاط و شادابی دینی در سطح جامعه اعلام کرد و از برگزاری برنامه های شاد و متنوع به مناسبت میلاد حضرت امام حسین(ع) در شهر یزد خبرداد.
وی اعلام کرد: با پیگیری‌های دبیرخانه بین‌المللی «یزد؛ حسینیه ایران» در سال گذشته بیش از 57 جشن در شهر یزد برگزار شده است و چندین نشست تخصصی نیز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به منظور ارائه راهکار به دستگاه های متولی امر فرهنگ در شهر یزد برگزار شده و این نشست‌هاادامه خواهد شد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در استان یزد، بر لزوم فرهنگ سازی برای برگزاری اعیاد و جشن هایی به این مناسبت تاکید کرد و افزود: برگزاری بیش از 35 جشن و حشنواره در مناسبت ملی و مذهبی شامل جشنواره بازیهای قدیمی، غذایی و شیرینی های سنتی و جشنواره های ورزشی با همکاری دستگاه های متولی، خود نشان دهنده اهمیت این دبیرخانه به توسعه فعالیتهای فرهنگی است.

حسینی با تبریک سوم شعبان، میلاد امام حسین(ع)، از اهدای هدایا از طرف دبیرخانه بین المللی "یزد، حسینیه ایران" به فرزندانی که این روز متولد شد و به نام های قهرمانان کربلا از جمله حسین، ابوالفضل، زینب و سجاد نامگذاری می‌شوند، خبرداد و افزود: واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی یزد، حسینیه ایران به آدرس www.yhi.ir از چگونگی دریافت هدایای خود مطلع شوند.
این استاد دانشگاه، از دیگر برنامه های این دبیرخانه به مناسبت میلاد حضرت امام حسین(ع) به هماهنگی برای برپایی ایستگاه های صلواتی در شهر و برگزاری جشن در حسینیه‌هاو محلات مختلف شهر و برگزاری جشن ویژه در میدان امام حسین(ع) یزد با همکاری شرکت مخابرات و شهرداری یزد نام برد.

این مسئول افزود: همچنین هماهنگی های لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار کردن اعیاد و جشن های این ایام با مسئولان هیات های مذهبی استان انجام شده است و با برگزاری جلسات با متولیان اماکن عمومی‌و خدماتی از جمله بیمارستان سیدالشهدا، مجتمع تجاری حضرت سیدالشهدا و غیره که به نام این حضرت نامگذاری شده اند، هماهنگی های لازم به منظور ارائه تخفیفات به همشهریان و برپایی ایستگاه های صلواتی انجام شده است.

حسینی با تاکید بر برپایی باشکوه مراسم ولادت امام حسین(ع) مانند مراسم عزاداری ایشان در دارالعباده یزد، گفت: باید در این زمینه نیز در کشور نمونه باشیم و امیدواریم با حرکت امسال بتوانیم قدمی‌مثبت در این راه برداریم.

captcha