مراسم شام غریبان شهادت امام علی(ع) در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد
کد خبر: 1431081
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
از سوی دانشجویان غیر ایرانی در قزوین؛

مراسم شام غریبان شهادت امام علی(ع) در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد

خبرنگاران افتخاری/ تقی مهدوی: مراسم شام غربیان شهادت امام علی(ع) دانشجویان غیر ایرانی، شام‌گاه گذشته، ۲۸ تیرماه در حسینیه شهید آوینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های قزوین، جمعی از مسئولان دانشگاه بین‌‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و با حضور دانشجویانی از ملل مختلف برگزار شد، حجت‌الاسلام عابدینی به سخنرانی در مورد ارزش و اهمیت شب قدر و شخصیت امام علی(ع) پرداخت.

وی گفت: در مورد شخصیت امام علی(ع) آن‌قدر مطالب فراوان در آیات، احادیث، تاریخ، سیره و سنت وجود دارد که هر کسی بخواهد در مورد آن حضرت صحبت کند، متحیر می‌شود که از کدام جنبه شخصیت حضرت را بگوید.

مفسر قرآن با اشاره به نامه 47 نهج‌البلاغه گفت: این نامه وصیت‌نامه کوتاهی مشتمل بر خلاصه معارف علی(ع) است که انسان وقتی به آن مراجعه می‌کند می‌بیند که کلمات عزادار بوده و در حال گریه هستند و انسان اینجاست که درک می‌کند که درد شمشیر زهرآلود نمی‌گذارد که امیرالمؤمنین خطابه بگوید چراکه در این نامه صحبت‌های حضرت زود تمام می‌شود.

رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های قزوین از نامه 47 نهج‌البلاغه به عنوان آئینه و خلاصه‌ای از معارف عمیق امیرالمؤمنین (ع) نام برد و بیان کرد: بعضی از افراد در هنگام صحبت از شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان از لفظ شب‌های قدر استفاده می‌کنند و این در حالی است که شب قدر تنها یک شب است و لفظ شب‌های قدر اطلاق درستی نیست و در قرآن هم لفظ «لیلة‌القدر» به کار رفته است.

وی افزود: از میان شب‌های ذکر شده بر اساس احادیث و شواهدی می‌توان گفت که احتمال اینکه شب 23 شب قدر باشد بیشتر است که از جمله مدارک آن هم حدیث جُهَنی است.

یادآور می‌شود، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، مراسم افطاری، مداحی و سینه‌زنی، پخش کلیپ و مرثیه‌خوانی توسط دانشجویانی از یمن، عراق و لبنان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

captcha