نمایشگاه هفته دفاع مقدس در اراک برپا می‌شود
کد خبر: 1451181
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
۳۱ شهریورماه؛

نمایشگاه هفته دفاع مقدس در اراک برپا می‌شود

گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی از افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس با محوریت بازسازی عملیات بیت‌المقدس از ۳۱ شهریورماه جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز، 26 شهریور در نشست خبری اصحاب رسانه استان، با تأکید بر لزوم تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه، گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگ زرینی بر تارک تاریخ ایران است و دستاوردهای ارزشمندی از این دوران برای ما به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: همگان در مقابل حفظ و صیانت از این دستاوردها مسئول هستیم و نباید بگذاریم که به فراموشی سپرده شوند و باید تلاش کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت به درستی به نسل جوان جامعه منتقل شود.

سردار کریمی اظهار کرد: امنیت حاکم بر جامعه کنونی مدیون خون هزاران شهیدی است که با رشادت و ازخودگذشتگی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و اجازه ندادند حتی ذره‌ای از خاک این کشور به دست بیگانگان اشغال شود.

فلسفه کلیدی جنگ هشت ساله دفاع مقدس

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: فلسفه کلیدی جنگ هشت ساله دفاع مقدس که استکبار جهانی بر علیه ایران رقم زد این بود که اجازه ندهند حاکمیت سیاسی که امام(ره) تحت عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد گسترش یافته و به عنوان یک الگو در سراسر جهان طنین‌انداز شود.

وی ادامه داد: ملت ایران علیرغم همه این تهدیدات با توکل به نیروی ایمان و معنویت توانستند با روحیه شهادت‌طلبی درمقابل این خواسته آن‌ها ایستادگی کرده و جنگ هشت ساله دفاع مقدس را به پیروزی برسانند.

کریمی در تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تأکید بر لزوم برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه‌های این هفته نسبت به گذشته، گفت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس 100 برنامه عمومی و اختصاصی توسط ادارات و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برگزار خواهد و در کنار این برنامه‌ها قریب به 40 برنامه نیز توسط سپاه روح‌الله استان در مرکزاستان و شهرستان‌های تابعه برگزار می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در اراک خبرداد و بیان کرد: این نمایشگاه امسال با محوریت بازسازی عملیات بیت‌المقدس از 31 شهریور تا 7 مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه هفته دفاع مقدس واقع در جنب پادگان تیپ 71 سپاه روح‌الله استان در جاده مرزیجران- هزاوه جهت بازدید عموم مردم دایر است.

نقش پررنگ استان مرکزی در عملیات بیت‌المقدس

سردار کریمی با اشاره به نقش پررنگ استان مرکزی درعملیات بیت‌المقدس، اظهار کرد: استان مرکزی در این عملیات حضور فعالی داشته و به‌عنوان یکی از یگان‌های اصلی این عملیات به شمار می‌رفت و در آن بیش از 300 شهید اعم از سپاهی، بسیجی، جهادی، ارتشی و ناجا تقدیم انقلاب کرده است.

برگزاری 20 یادواره شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان از برگزاری 20 یادواره شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس درسطح استان خبرداد و افزود: یادوراه 400 شهید اصناف همزمان با یکم مهرماه با حضورمسئولان استانی و خانواده شهدا در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری مرکزی برگزارمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین، به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس یادواره شهدای جامعه کارگری در دومین روز از این هفته با حضور سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه در کارخانه آذر آب اراک برگزار می‌شود.

اعزام 900 نفر از استان به اردوهای راهیان نور

سردار کریمی از اعزام 900 نفر از استان به اردوهای راهیان نور غرب کشور خبر داد و گفت: به مناسبت این ایام 900 نفر از استان در قالب دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید و فرهنگیان تا پایان مهر ماه امسال به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: رژه نیروهای مسلح با حضور سپاه، ارتش، ناجا و جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت، خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی همزمان با 31 شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس در اراک اجرایی خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان، درپایان، غبارروبی گلزا شهدا، کوهپیمایی خانوادگی، صبحگاه مشترک، نورافشانی، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق مختلف استان، صبحگاه دانش‌آموزی در سطح مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، شعر دفاع مقدس، ویژه برنامه زن در دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا به‌ ویژه 300 شهید عملیات بیت‌المقدس و ده‌ها برنامه دیگر را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سپاه استان در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

captcha