نمایشگاه هفته دفاع مقدس در اراک افتتاح شد
کد خبر: 1453106
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
با محوریت بازسازی عملیات بیت‌المقدس؛

نمایشگاه هفته دفاع مقدس در اراک افتتاح شد

گروه اجتماعی: نمایشگاه دفاع مقدس با وسعت ۵۰۰ کیلومتر مربع و ۱۴ کیلومتر حجم خاکریزی در قالب ۲۰ غرفه در جاده مرزیجران به اراک بازسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سرهنگ داودآبادی، فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، اول مهرماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس در اراک، گفت: نمایشگاه هفته دفاع مقدس با محوریت بازسازی عملیات بیت‌المقدس از اول شهریور تا 7 مهرماه جاری در جنب پادگان تیپ 71 سپاه روح‌الله استان در جاده مرزیجران - هزاوه جهت بازدید عموم مردم دایر است.

وی ضمن تقدیر از حمایت مسئولان استان در راستای برپایی این نمایشگاه، بیان کرد: طراحی‌ریزی، اجرای اقدامات و فعالیت‌های مهندسی این نمایشگاه بسیار حجیم و سنگین بود که خوشبختانه با حمایت و پشتیبانی مسئولان محقق شد.

سرهنگ داودآبادی با تأکید بر لزوم تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه با محوریت دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری بسیار ارزشی و قابل ستایش است و می‌تواند گامی موثر در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان باشد.

فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان افزود: فرهنگ دفاع مقدس برگ زرینی بر تارک تاریخ ایران اسلامی است و همگان در راستای حفظ دستاوردهای ارزشمند آن دوران مسئول هستند.

وی با اشاره به نقش پررنگ استان مرکزی در عملیات بیت‌المقدس، اظهار کرد: این عملیات از حیث تاکتیک، وسعت و تکنیک از جمله کلیدی‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود و نقش استان مرکزی نیز در آن بسیار چشم‌گیر است.

سرهنگ داودآبادی ادامه داد: منطقه عملیات بیت‌المقدس نزدیک به 6 هزار کیلومتر وسعت داشت که در این نمایشگاه سعی شده تا قطره‌ای از وسعت این منطقه بازسازی و رشادت و ایثار رزمندگان و شهدای آن به نمایش گذاشته شود.

فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان در پایان اظهار کرد: نمایشگاه دفاع مقدس با وسعت 500 کیلومتر مربع و 14 کیلومتر حجم خاکریزی در قالب 20 غرفه در این منطقه بازسازی شده است.

یادآور می‌شود، این نمایشگاه به همت سپاه روح‌الله‌ استان مرکزی به مناسبت هفته دفاع مقدس دایر شده و در طول ایام این هفته جهت بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

captcha