كتابت قرآن با خودكار توسط خوشنويس تبريزی
کد خبر: 2041062
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۱

كتابت قرآن با خودكار توسط خوشنويس تبريزی

گروه فرهنگ و هنر: خوشنويس تبريزی برای دومين بار اقدام به كتابت قرآن كريم به خط نستعليق با خودكار كرده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، «اكبر فتحی» خوشنويس تبريزی كه در سال 85 كتابت قرآن با خودكار به خط نستعليق را به اتمام رسانده بود بار ديگر كتابت قرآن با خودكار را آغازكرده‌است.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار ايكنا با اعلام اين خبر افزود: در سال 85 پس از اتمام كتابت قرآن به خط نستعليق با خودكار، اين قرآن در دانشگاه هنر تبريز به نمايش گذاشته شد. اخيراً احساس كردم كه خطم نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و تركيبات بهتری می‌توانم بزنم به همين دليل تصميم به كتابت مجدد قرآن كريم به خط نستعليق با خودكار گرفتم.
فتحی در مقايسه قرآن خطی سال 85 با قرآن فعلی، گفت: تذهيب قرآن قبلی با رايانه انجام شده بود، در حاليكه تذهيب قرآن فعلی با دست انجام می‌گيرد.
وی از ديگر ويژگی‌های اين قرآن به يكبار نويسی و استفاده از تركيبات زيبا در آن اشاره كرد.
فتحی با اشاره به اقدامات قرآنی خويش گفت: درمدت 3 سال اقدام به برپايی نمايشگاه انفرادی و گروهی و 2 مرتبه كتابت قرآن به خط نستعليق و همچنين ترجمه قرآن به خط لاتين كرده‌ام.
فتحی كه آموزش خوشنويسی با قلم‌های سنتی را از سال 72 زير نظر اساتيد اين فن آموخته است از سال 80 به‌صورت تخصصی كار خوشنويسی با خودكار را آغاز كرده‌است.
اين هنرمند خوشنويس از سال 86 با هدف كاربردی كردن هنر خوشنويسی با ابزار نوشتاری روزمره اقدام به تأسيس آموزشگاه آزاد هنر كرده‌است و سالانه به تعداد كثيری از هنردوستان آموزش می‌دهد.
captcha