كاشان در عرصه تربيت حافظ نهج‌البلاغه پيشتاز است
کد خبر: 2494999
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶

كاشان در عرصه تربيت حافظ نهج‌البلاغه پيشتاز است

مديرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان اظهار كرد: حافظان نهج‌البلاغه كاشان در حال حاضر با كسب بيش از 40 رتبه برتر كشور در دوره‌های گذشته در عرصه حفظ نهج‌البلاغه نسبت به ديگر شهرستان‌های كشور پيشتاز و سرآمد هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده، مديرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان اظهار كرد: حافظان نهج‌البلاغه عضو مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان در حال حاضر با كسب بيش از 40 رتبه برتر كشور در دوره‌های گذشته در عرصه حفظ نهج‌البلاغه در كشور نسبت به ديگر شهرستان‌های كشور پيشتاز و سرآمد هستند.
وی ادامه داد: مسابقات در پنج رشته حفظ شامل كل نهج‌البلاغه، كل خطبه‌ها، 110 خطبه اول، نامه‌ها، حكمت‌ها و همچنين رشته حفظ صحيفه سجاديه در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد و حافظان نهج‌البلاغه شهرستان كاشان در اكثر رشته‌ها عناوين برتر را به خود اختصاص دادند.
حسن‌زاده افزود: محدثه دانشمند رتبه اول رشته حفظ كل خطبه، مريم صادقی طاهری رتبه اول رشته حفظ 110 خطبه و منيره طالبيان رتبه برتر رشته حفظ نامه‌های نهج‌البلاغه را به خود اختصاص دادند.
مديرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان با اشاره به اينكه محمدرضا ابراهيم‌آبادی مقام دوم رشته حفظ حكمت‌ها را به خود اختصاص داد، خاطرنشان كرد: در رشته حفظ حكمت‌های بخش بانوان نيز زهرا خبازی و زهرا سادات سيروس‌نژاد به ترتيب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
به گفته وی، در دوره‌های گذشته نيز حافظان نهج‌البلاغه مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان، بيش از 35 رتبه برتر كشوری را به خود اختصاص داده‌اند.
حسن‌زاده يادآور شد: مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسير قرآن، نهج‌البلاغه و صحيفه سجّاديه، فعاليت خود را از سال 1382 شروع كرده و تا كنون موفق به تربيت 24 حافظ كل نهج‌البلاغه برای نخستين‌بار در جهان تشيع و كسب بيش از 40 مقام برتر كشوری در مسابقات سراسری نهج‌البلاغه شده است و شعار«كاشان شهر نهج‌البلاغه» گواه بر اين عملكرد است.
به گفته وی، اين مؤسسه موفق به تربيت 300 حافظ قسمت‌هايی از قرآن و نهج‌البلاغه، تحت پوشش قرار دادن نزديك به يك‌هزار و 500 عضو قرآنی و اجرای بيش از 20 نوع فعاليت متنوع قرآن، عترت و نهج‌البلاغه شده است.
captcha