برگزاری مراسم اربعین با شهدا در بهشت رضا(ع) مشهد
کد خبر: 2615394
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
صادقی خبر داد:

برگزاری مراسم اربعین با شهدا در بهشت رضا(ع) مشهد

گروه اجتماعی: مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد از برگزاری مراسم اربعین با شهدا همزمان با ۲۰ صفر، ۲۲ آذرماه در بهشت رضا(ع) مشهد خبر داد.

حامد صادقی، مدیر فرهنگ سرای پایداری مشهد در گفت و گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری مراسم اربعین با شهدا همزمان با 20 صفر، ساعت 9 صبح در حسینیه شهدا واقع در بهشت رضا(ع) مشهد خبر داد. 

وی با اعلام اینکه این مراسم با حضور 54 تشکل مردمی برگزار می شود، افزود: قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت و عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا، قرائت زیارت اربعین و غبارروبی مزار شهدا به خصوص مزار شهدای 23 آذرماه از جمله برنامه های روز اربعین در جوار مزار شهدا خواهد بود.

مدیر فرهنگ سرای پایداری مشهد با اعلام اینکه امسال برای پنجمین سال متوالی است که مراسم اربعین با شهدا در جوار مزار شهدای بهشت رضا(ع) برگزار می شود، اظهار کرد: سال گذشته بیش از هفت هزار نفر در برنامه اربعین با شهدا حضور داشته و امسال نیز با حضور 54 تشکل مردمی برنامه برگزار میشود.

صادقی با بیان اینکه اربعین روز زیارتی سیدالشهدا(ع) است، عنوان کرد: کاروان اسرای کربلا در طول اسارت، با تمام سخنان و رفتارشان، تلاش کردند تا زیارت روز اربعین و نهضت عاشورا را زنده نگه دارند.

وی اضافه کرد: ما نیز با توجه به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در این روز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در جوار شهدای بهشت رضا(ع) برنامه های گوناگونی جهت زنده‌ نگه ‌داشتن یاد، خاطره و حرکت این شهدای گران قدر در نظر گرفته شده است.

captcha