حرکت کاروان خادمان رضوی به‌سمت بارگاه منور امام هشتم(ع)
کد خبر: 2623460
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
در شام غریبان امام رضا(ع) صورت می‌گیرد؛

حرکت کاروان خادمان رضوی به‌سمت بارگاه منور امام هشتم(ع)

گروه اجتماعی: کاروان خادمان رضوی سه‌شنبه، دوم دی‌ماه‌ همزمان با شام غریبان امام رضا(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به‌سمت حرم امام هشتم(ع) حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، طبق سنوات گذشته در شام غریبان امام مهربانی‌ها تمام خادمان آستان قدس رضوی همچون خادمان، فراشان، دربانان، کفشداران و حفاظ در محل دارالتولیه(سازمان مرکزی آستان قدس رضوی) اجتماع می‌کنند.

پس از نماز مغرب و عشا با زمزمه اشعار، با نظمی خاص در حالی که 14 نفر از دربانان با در دست داشتن لاله‌های شمع در دو طرف جلوی هیئت حرکت می‌کنند، خادمان، فراشان، دربانان و کفشداران با صفوف مرتب و با در دست داشتن شمع‌های روشن و خواندن نواهای حزن‌انگیز به طرف حرم رضوی راهی می‌شوند.

در این مراسم خادمان حرم امام رضا(ع) مسیر چهارراه شهدا تا حرم را با نوحه‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) پیاده می‌پیمایند و در طول مسیر با ذکر «رضا رضا جان» و «شام غریبان است، زهرا پریشان است» به عزاداری می‌پردازند.

حرکت خادمان در امتداد خیابان شیرازی از چهارراه شهدا تا ورودی شیخ طوسی حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) چنان غمی را در دل همراهان این مراسم می‌ریزد که شمع دل هر بیننده‌ای را آب می‌کند.

علی امینی، مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ایکنا، گفت: خدمتگزاران آستان قدس رضوی در اولین شب شهادت امام رضا(ع) مراسم شام غریبان آن حضرت را برگزار خواهند کرد.

وی افزود: هیئت عزاداری خادمان بارگاه منور رضوی سه شنبه، دوم دی ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهاراه شهدا با نوحه‌خوانی محمد عطاپور، ابوطالب خالق پور، علی خوش‌چهره و امیر عارف به سمت حرم مطهر امام هشتم(ع) حرکت می‌کنند.

مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اجتماع هیئت عزاداری خادمان بارگاه منور رضوی در صحن جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، افزود: این مراسم با تلاوت قرآن آغاز شده و با سخنرانی و ذکر فضائل و مناقب امام رضا(ع) ادامه می‌‌یابد.

captcha