درخشش کاشان در هفتمین دوره مسابقات ملی نهج‌البلاغه
کد خبر: 2987288
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

درخشش کاشان در هفتمین دوره مسابقات ملی نهج‌البلاغه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با کسب ۱۱ رتبه برتر کشوری در هفتمین دوره مسابقات ملی نهج‌البلاغه درخشید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان در هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه که از 19 تا 22 اسفندماه 93، در شهر مقدس مشهد برگزار شد، 11 رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان این مطلب افزود: مسابقات حفظ در پنج رشته حفظ کل نهج البلاغه، حفظ کل خطبه‌ها، حفظ 110 خطبه اول، حفظ نامه‌ها، حفظ حکمت‌ها و همچنین رشته حفظ صحیفه سجادیه با حضور بیش از 60 نفر از متسابقین برگزار شد که عناوین برتر اکثر رشته‌ها به این موسسه اختصاص یافت.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان خاطرنشان ساخت: حافظان نهج‌البلاغه بار دیگر برای این شهرستان که به عنوان «کاشان شهر نهج البلاغه»، معروف است، افتخار آفریدند و هم‌اکنون بیش از 50 رتبه برتر کشوری در مجموع ادوار برگزاری این مسابقات را از آن خود کرده‌اند.
وی به حضور این موسسه طی سال‌های گذشته در مسابقات اشاره کرد و تصریح کرد: در دوره‌های گذشته که این موسسه در مسابقات حضور داشته، بیش از 40 رتبه برتر کشور توسط حافظان نهج‌البلاغه این موسسه به دست آمده بود.

وی افزود: دررشته حفظ کل خطبه‌های بخش بانوان منیره ناصریان حائز رتبه اول و در رشته حفظ 110 خطبه اول این بخش مرضیه همایونی و زهراسادات سیروس‌نژاد به ترتیب رتبه‌های اول و دوم این مسابقات را کسب کردند.


وی تصریح کرد: در رشته حفظ نامه‌های نهج‌البلاغه بخش بانوان منیره طالبیان و سلمی غفوری به ترتیب حائز رتبه‌های اول و دوم و در قسمت آقایان محمدرضا ابراهیم‌آبادی رتبه دوم این رشته را بدست آورد.

کسب 4 رتبه برتر در بخش حکمت‌های نهج‌البلاغه

حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده با اشاره به کسب چهار رتبه برتر در بخش حکمت‌های نهج البلاغه گفت: زهرا خبازی، شیرین شریف و منصوره طالبیان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم بخش بانوان و محمدحسین حسن‌زاده نیز رتبه پنجم این قسمت را در بخش آقایان به خود اختصاص داد. در رشته صحیفه سجادیه نیز فاطمه قربانی توانست رتبه اول بانوان این مسابقات را به دست آورد.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان افزود: برگزاری دوره‌های متعدد تفسیر موضوعی نهج البلاغه و همچنین آموزش ترجمه و معارف نهج البلاغه از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه در راستای ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه در جامعه و غربت‌زدایی از این کتاب شریف است.


یادآورمی‌شود، هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در فرهنگ‌سرای قرآن و عترت شهر مشهد و با حضور اساتید بین‌المللی داوری چون حاج‌ابوالقاسم، ستوده‌نیا، عبائی و درایتی برگزار شد که مراسم افتتاحیه آن با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی خطاب به حافظان نهج البلاغه همراه بود.

captcha