روحانیت در تبلیغ دین، از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی غافل نشود
کد خبر: 3221951
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
آیت‌الله آل‌هاشم:

روحانیت در تبلیغ دین، از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی غافل نشود

گروه فضای مجازی: امام جمعه موقت تبریز گفت: روحانیت نباید درعرصه تبلیغ دین، از فضای مجازی و ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور غافل شوند؛ چرا که می‎‏توانند با استفاده از فضای اینترنت، پیام اسلام را به دنیا مخابره کنند و اگر از این ظرفیت‌‎ها استفاده نکنند، نزد خداوند متعال مسئول خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌‎الله سیدمحمدتقی‌آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز، هشتم اردیبهشت در جمع کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات سومین دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی تبریز، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که مبلغان دینی می‌توانند، بسیار اثرگذار و تبلیغی گسترده داشته باشند، فضای مجازی است.

وی با بیان این‌که امروزه بسیاری از مدارس علمیه کشور و روحانیان در فضای مجازی فعال هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مخاطبان اصلی، مهم و گسترده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را جوانان تشکیل می‎دهند، از این رو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن شبهه‌افکنی و القای مفاهیم غیر اسلامی به نام دین در فضای سایبری است.

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که طلاب و روحانیان باید شبهات روز را رصد کرده و در صدد پاسخگویی به آنها باشند، گفت: روحانیت باید به صورت جدی وارد عرصه‌های تبلیغی در فضای مجازی شود، چراکه اینترنت، منبر تبلیغ دین به گستردگی مخاطبان بین‌‌المللی است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: روحانیت نباید در عرصه تبلیغ دین، از فضای مجازی و ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور غافل شوند، چرا که می‎‏توانند با استفاده از فضای اینترنت، پیام اسلام را به دنیا مخابره کنند و اگر از این ظرفیت‌‎ها استفاده نکنند، نزد خداوند متعال مسئول خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی گفت: ترویج معارف قرآنی در فضای مجازی ضرورت امروز متولیان عرصه دین و فرهنگ است، این جشنواره می‎تواند در ایجاد انگیزش برای فعالان فضای مجازی و وبلاگ‌نویسان مؤثر واقع شود.

بنابراین گزارش، آخرین مهلت پذیرش آثار در سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآن  15 خرداد ماه سال جاری است که نام‌نویسی از علاقه‌مندان به صورت الکترونیکی و از سایت www.quranblogging.ir است، اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود.

این جشنواره با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار می‎شود.

captcha