دانشگاه باید برای فعالیت در 3 عرصه برنامه داشته باشد
کد خبر: 3257240
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
وزیر بهداشت:

دانشگاه باید برای فعالیت در 3 عرصه برنامه داشته باشد

گروه سلامت: وزیر بهداشت در پیام خود به مناسبت نشست سراسری دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: دانشگاه باید برای فعالیت در سه عرصه علم و دانش، فرهنگی و اجتماعی برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت نشست سراسری دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه های علوم پزشکی پیامی صادر کرد.
متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
دانشگاه باید برای فعالیت در سه عرصه برنامه داشته باشد؛ نخستین و بدیهی‌ترین آن، حوزه علم و دانش است که حاصلش تربیت نیروهای متخصص و مورد نیاز کشور و تولید دانش می‌باشد.
در عرصه فرهنگی اما دانشگاه باید به تربیت نیروهایی بپردازد که چه در زمان تحصیل و چه هنگام کار و تلاش برای پیشبرد کشور، دارای روحیه آزاد اندیشی و انتقاد پذیری بوده به کار جمعی باور داشته باشند.
در بعد اجتماعی هم دانشگاه و دانشگاهیان باید خود را بخشی از جامعه دانسته و نسبت به مسائل آن احساس مسئولیت نمایند. همدلی و همزبانی با مردم، دانشگاه را همیشه زنده و پویا نگه داشته، از انزوا و جدایی از جامعه مصون می‌دارد.
از این منظر توجه به نقش و جایگاه تاثیرگذار کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها که پایگاه ظهور و بروز خلاقیت‌های دانشجویان است ضرورتی تام دارد.
بدون تردید کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویان باید نقش محوری و تاثیر‌گذاری در بالندگی و زایندگی فرهنگی جامعه داشته باشند و هم‌چنان که در آیین‌نامه فعالیت این کانون‌ها تاکید شده با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد خلاقیت‌های فرهنگی دانشجویان، سامان بخشیدن به خواسته‌ها و تلاش‌های خودانگیخته فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شوند.
همچنین تاکید بر هویت ملی، تقویت خودباوری ملی، ارتقای سطح همکاری‌های جمعی و بسط و تعمیق فرهنگ مشارکت در دانشگاه‌ها را می‌توان از دیگر اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری به شمار آورد .
از همین‌رو، برگزاری نشست سراسری دبیران کانون های فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرصت مغتنمی است تا متولیان این حوزه مهم با تعامل و هم فکری، نقاط قوت و ضعف حوزه مسئولیت خویش را شناسایی کرده، برای بهره گرفتن از فرصت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌های تازه برنامه‌ریزی نمایند.
این جانب ضمن تأکید مجدد بر نقش تاثیرگذار کانون‌ها در ایجاد پویایی و نشاط فرهنگی که لازمه حیات موثر دانشگاه است، ضرورت تقویت کانون‌ها را در چهارچوب آیین‌نامه و ضوابط اجرایی یادآوری می‌نمایم و امیدوارم دبیران محترم کانون‌ها با لحاظ اولویت‌ها، راه‌کارهای مناسبی برای تقویت نقش و جایگاه کانون‌ها ارائه دهند .
امیدوارم خداوند متعال همه ما را در مسیر ارتقاء و تعالی فرهنگی جامعه و پیشبرد آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی موفق بدارد.

                                دکترسید حسن هاشمی
                     وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

captcha