افتخارات سیاسی و اجتماعی آذربایجان نتیجه درایت مردم این سرزمین است
کد خبر: 3338100
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
قراچورلو:

افتخارات سیاسی و اجتماعی آذربایجان نتیجه درایت مردم این سرزمین است

گروه سیاسی:رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: افتخارات سیاسی و اجتماعی آذربایجان در نتیجه درایت و شعور مردم این خطه از سرزمین ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، دکتر نجف قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، روز گذشته در نشست خبری دومین کنفرانس بین المللی "از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی" اظهارکرد: خطه آذربایجان در 200 سال گذشته نقش بسیار مهمی در تمامی تحول های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته اند.

وی افزود:  اگر این موضوعات را تحلیل کنیم، همه افتخارات در سایه فهم و شعور سیاسی و اجتماعی مردم آذربایجان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همیشه بر منطقه آذربایجان توجه ویژه ای داشته اند، ادامه داد: عملکرد و رفتارهای مردم آذربایجان در طول تاریخ به ویژه از دوره مشروطیت به بعد، به مثابه نگین‌هایی بر روی یک جواهر هستند.

قراچورلو از نهضت مشروطیت به عنوان یکی از مهمترین و بهترین نگین‌های تاریخ ایران یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری چنین برنامه هایی، پاک کردن غبارهایی است که در سال های گذشته و در اثر تغییر و تحولات اجتماعی و سیاسی بر تاریخ سیاسی ایران بخصوص نهضت مشروطیت نشسته است.

وی ادامه داد: بی توجهی به چنین فعالیتهایی در طول زمان باعث می شود که رنگ و جلوه اصلی نهضت مشروطیت از بین برود.

وی ابراز کرد: اندیشمندان، ارائه دهندگان مقالات و سخنرانان این سمینار هر کدام  گوشه ای از واقعیات گفته و ناگفته ی نهضت مشروطیت را بازگو می کنند و چالش های این سمینار باعث می شود که ذهنیت های جدید به این سمت سوق یابد.

گفتنی است دومین کنفرانس بین المللی "از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پبروزی انقلاب اسلامی" با حضور دکتر علی اکبر ولایتی، روز  14 مرداد ماه سالجاری از ساعت 9 صبح در تالار بعثت دانشگاه هنراسلامی تبریز برگزار می شود.

captcha