حمایت قاطع از خطوط ترسیم شده رهبر معظم انقلاب در مسائل داخلی و خارجی
کد خبر: 3339760
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
آیت‌الله شبستری تاکید کرد:

حمایت قاطع از خطوط ترسیم شده رهبر معظم انقلاب در مسائل داخلی و خارجی

گروه سیاسی:نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به هیچ عنوان بازرسی از مراکز و تاسیسات نظامی را به بیگانه نمی‌دهیم،اظهارکرد:ما از خطوط ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه ما همیشه پایبند به اصول و ارزش‌ها بوده و امنیت منطقه و حمایت از مظلومان را لازم می‌دانیم، افزود: ایران اسلامی برای تامین امنیت خود، کمک به مظلومان حزب الله لبنان و دولت عراق و سوریه را در نظر دارد برای آنکه آن را خطوط اصلی ملت، مجلس و دولت می‌داند.

وی اظهار کرد : آنها از طرفی توافقنامه 1+5 را پیش می‌کشند از طرف دیگر نسبت به عمل کردن به آن ابهام ایجاد کرده و ایران را مدافع تروریست اعلام می‌کنند.

وی افزود : این رویکرد نشان می‌دهد موضوع انرژی هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای آنها نیست و با وجود به جمع بندی رسیدن آن در توافقنامه هسته‌ای با 1+5 اتهامات دیگری را نسبت می‌دهند و نسبت به ایران سم پاشی می‌کنند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه موضوع انرژی هسته‌ای با گروه 1+5 با وجود اینکه به جمع بندی رسیده ولی آمریکا مسایل دیگری را مطرح می‌کند،افزود: بهانه جدید آنها اتهام وارد کردن به ایران و متهم کردن به اعمال تروریستی است ،حمایت از مردم عراق، سوریه و فلسطین در مقابل جنایتکاری‌های استکبار و صهیونیسم جزو لاینفک سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است .

وی با بیان اینکه برخوردهای متناقضی در موضوع تجهیزات هسته‌ای و موضوع تروریسم در جهان وجود دارد،گفت: چگونه است که مجهز بودن رژیم صهیونیستی به بمب اتمی و کودک سوزی در فلسطین نادیده گرفته می‌شود در مقابل دفاع حزب الله لبنان و فلسطین از کشورشان را اعمال تروریستی دانسته و در برابر فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای ایران که کاربرد پزشکی و تولید برق و انرژی دارد، مانع تراشی ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: شرط اصلی حرفه خبرنگاری بیان حقایق و داشتن اصل صداقت است و بر این اساس باید تلاش شود تا سلیقه‌ها در خبررسانی دخالت داده نشود


وی، از رسانه‌ها و مطبوعات خواست تا اخباری که در دست آنها امانت است را به هیچ وجه تحریف نکنند و اخبار را با صداقت، صحیح و بدون کم و کاست به مردم انتقال دهند.


آیت الله مجتهدشبستری، همچنین با اشاره به سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به عنوان نمونه‌ای از جنایات آمریکا، افزود: قربانیان این جنایت نخستین قربانیان بمب اتمی در جهان هستند و استکبار با وجود انجام این جنایت و مجهز کردن صهیونیسم به بمب اتمی مدعی مبازره با تروریسم و حقوق بشر در دنیا است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام صادق(ع) با غنیمت شمردن فرصت تبلیغ و ترویج اسلام قیام جانانه‌ای کردند و با تشکیل حوزه علمیه و تربیت شاگردان در رشته‌های مختلف خدمات شایسته‌ای انجام دادند.

captcha