۳۳۸ مورد تسهیلات اقتصاد‌ مقاومتی در همدان پرداخت شد
کد خبر: 3454240
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
رئیس بسیج سازندگی همدان:

۳۳۸ مورد تسهیلات اقتصاد‌ مقاومتی در همدان پرداخت شد

گروه اجتماعی: در طرح‌های اقتصاد مقاومتی در هفت ماهه امسال ۵ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تسهیلات پرداخت شده و در زمینه صنایع تبدیلی نیز بسیج سازندگی توانسته است ۶۰۰ میلیون تومان را به ۲۷ واحد واگذار کند.

شهرام صادقی، رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه ضرورت اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی حمایت از طرح‌های کوچک زودبازده و مشاغل خانگی را در قالب اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی به سه بخش اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی و خدمات رسانی و پروژه‌های عمرانی تقسیم می‌شود، گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال تاکنون به 338‌نفر در استان وام با نرخ کارمزد 16درصد پرداخته شده است که در حمایت از عرصه های پرورش آبزیان، تولید قارچ، دام سبک و سنگین، بلدرچین، بوقلمون، مرغ بومی، کبک، شترمرغ، زنبورعسل، گیاهان دارویی وغیره بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان عنوان کرد: در طرح‌های اقتصاد مقاومتی در 7ماهه نخست امسال 5میلیارد و 752 میلیون تسهلیات پرداخت شده است؛ در زمینه صنایع تبدیلی نیز بسیج سازندگی توانسته است 600 میلیون تومان را به 27 واحد واگذار کند.

اعزام 67 گروه دانشجویی به مناطق محروم

صادقی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور جوانان در اردوهای جهادی، بسیج سازندگی همدان امسال 67 گروه دانشجویی را با حضور هزار و 714 نفر به مناطق محروم اعزام کرد که به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، محرومیت‌زدایی و آموزش مشاغل خانگی پرداخته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: اردوهای 7 روزه محلات نیز با حضور 66 گروه و هزار و 214 نفر در سطح استان انجام گرفت و بسیج مهندسین نیز با اعزام 75 نفر در قالب اردوهای 3 روزه به فعالیت پرداخت. در چارچوب اردوهای یکروزه نیز 229 حلقه دانش‌آموزی و محلات با حضور 5079 نفر به خدمات دهی پرداخته‌اند.

صادقی با  بیان اینکه دانش آموزان همدانی در قالب اردوهای 10 روزه(هجرت 3) به مرمت و بهسازی مدرسه پرداخته‌اند، اضافه کرد: 1760 دانش‌آموز در قالب 76 گروه به مدارس استان اعزام شدند که بازخوردهای بسیار مناسبی از حضور این گروه‌ها در مدارس وجود داشت؛ همچنین 35 پزشک در مناطق محروم به ویزیت رایگان پرداختند.

حضور گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی در روستاها

مسئول سازمان بسیج سازندگی همدان اظهار کرد: 4 گروه جهادی میهمان استان همدان بود و که شامل گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی تهران بود که در روستاهای گل تپه به ارائه خدمات پزشکی پرداختند، ضمن اینکه گروه جهادی ظفر تهران نیز با حضور در روستاهای رزن ساخت خانه عالم را تکمیل کردند.

صادقی به فعالیت بسیج سازندگی استان در زمینه محرویت‌زدایی اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف سازمان بسیج سازندگی محرومیت زدایی از مناطق محروم است که اینکار توسط بخش فنی عمرانی پیگیری میشود و در همین زمینه هم 6 مسجد مرمت و بازسازی شده اند، 2‌گلزار شهدا ساماندهی و بهسازی شده است، یک  خانه عالم در شهرستان سیاخته شده است وو چندین پروژه نیز در حال برنامه‌ریزی است.

captcha