موفقیت «مهدی ساعد» حاصل زحمات خودش است/ مجموعه قرآنی همدان؛ نیازمند توجه مؤثر مسئولین
کد خبر: 3462659
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی غرب کشور:

موفقیت «مهدی ساعد» حاصل زحمات خودش است/ مجموعه قرآنی همدان؛ نیازمند توجه مؤثر مسئولین

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاریان، حافظان و مجموعه قرآنی استان همدان نیازمند توجه مؤثر مسئولین هستند که اگر توجه لازم به این عرصه می‌شد، امروز وضعیت چنین نبود، مهدی ساعد برای موفقیت جای کار بسیار دارد، اما واقعاً چه کسی به وی آموزش خواهد داد؟.

قاسم جهان‌آرا، رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی غرب کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: از دست‌اندرکاران نهادهای مرتبط با فعالیت‌های قرآنی مانند ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و ... و در رأس آن‌ها اوقاف و امور خیریه استمداد می‌طللبیم که برای اشاعه فرهنگ قرآنی و حفظ و پرورش استعدادهای این عرصه تلاش مضاعفی کنند.

وی افزود: «مهدی ساعد» قاری استان همدان موفق به کسب رتبه دوم مسابقات قرآن اوقاف کشور شد که ضمن تبریک به ایشان، باید بگویم این موضوع حاصل زحمات شخصی خود وی است و استان حمایت لازم را از ایشان نکرده است.

«مهدی ساعد» برای ادامه راه با همت خودش تلاش کند

جهان‌آرا با بیان اینکه این قاری برجسته استان برای مسابقات بین‌المللی و ادامه راه باید با همت خودش تلاش کند، ادامه داد: افرادی که از استان همدان در مجموعه‌های قرآنی موفقیت‌هایی کسب می‌کنند ربطی به آموزش در استان ندارد، زیرا برای این امر نیازمند حضور اساتید برجسته هستیم که  حمایت و پشتیبانی مالی برای این عرصه وجود ندارد.

وی گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآنی غرب کشور موفق به دعوت از اساتیدی چون آقایان ابوالقاسمی، طوسی و سعیدیان با همت مجمع اساتید و قاریان و حافظان استان و حمایت اتحادیه کشور در همدان شد، که به علت نبود بودجه ابتر ماند و نتوانستیم آن را ادامه دهیم، البته همین برنامه نیز اثرات خوبی در پیشرفت فعالین قرآنی داشت که اگر ادامه می‌یافت می‌توانست در شکوفا شدن استعدادها بسیار موثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه «مهدی ساعد» یکی از استعدادهای نهفته استان بود که با پیگیری و تلاش شخصی خودش موفق شد، عنوان کرد: در حالیکه استان خراسان هر سال در مسابقات تعداد زیادی از قاریان و حافظان را تربیت و اعزام می‌کند اما از همدان چند نفر اعزام می‌شود؟ همدان در زمینه حفظ استعدادهای بسیار درخشانی دارد که نمونه آن وجود 5 هزار نفر حافظ قرآن است.

تلاش ما این است که از استعدادهای این عرصه حمایت کنیم

رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی غرب کشور ابراز کرد: همه تلاش ما این است که مشکلات را مرتفع و از استعدادهای این عرصه حمایت کنیم و کاری که در حال حاضر برنامه‌ریزی شده این است که با حمایت کارگروه خاتم‌الوصیا در آینده ماهی یک استاد برجسته به استان آورده می‌شود.

وی اضافه کرد: موفقیت آقای ساعد در مسابقات کشوری حاصل حضور مستمر ایشان در تهران و بهره‌مندی از اساتید برجسته است، در این مسیر هیچ ارگانی از ایشان حمایت نکرد، حتی در دانشگاه‌ها هم شاهد هستیم که چگونه از یک قاری قرآن حمایت می‌شود! به طوریکه میلیون‌ها تومان برای دعوت از یک گروه تئاتر و موسیقی پرداخت می‌شود، آن وقت حمایت مادی که هیچ حمایت معنوی هم از قاری قرآن نمی‌شود!؟.

بی‌مهری‌ها منجر به محجوریت قرآن می‌شود


جهان‌آرا بیان کرد: باید ببینیم در این عرصه به کجا می‌رویم؟ همین بی‌مهری‌ها منجر به محجوریت قرآن می‌شود، گروه تواشیح برای تمرین یک اتاق مجهز به سیستم صوتی ندارد و من خود شاهد هستم برخی قاریان خوب استان برای تمرین به حمام منزلشان می‌روند!.

وی اظهار کرد: قاریان، حافظان و مجموعه قرآنی استان نیازمند توجه موثر مسئولین هستند، که اگر توجه لازم به این عرصه می‌شد؛ امروز وضعیت چنین نبود، آقای ساعد برای موفقیت جای کار بسیار دارد، اما واقعا چه کسی به وی آموزش خواهد داد؟.

captcha