آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) کججانی غبارروبی شد
کد خبر: 3497368
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
همزمان با میلاد امام سجاد(ع)؛

آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) کججانی غبارروبی شد

گروه اجتماعی: همزمان با ولادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت، آئین غبارروبی امامزاده سید محمد کججانی از نوادگان امام سجاد(ع) با حضور مسئولان لشگری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی امروز، 23 اردیبهشت‌ماه، مراسم غبارروبی امامزاده سید ابراهیم(ع) با حضور حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، الیاس گل‌محمدزاده، معاون اجرائی سپاه عاشورا، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه دو تبریز، اصغر عابدزاده عضو شورای شهر تبریز و سایر مسئولین و خادمین برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان طی سخنانی در این مراسم با شکوه معنوی، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: طبق روال هر سال برنامه‌های ویژه‌ای برای ارج نهادن به مقام امامت و ولایت برپا شده است که ویژه برنامه جشن بزرگ منتظران ظهور برای نیمه شعبان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: وظيفه منتظر امام زمان(ع) اين است كه مانند يك منتظر واقعی زندگی كند و ویژگی انسان منتظر این است که تمام رفتار و سكناتش نشان از منتظر بودن او دارد پس باید تمام تلاشمان را بکنیم تا در رکاب حضررت ولیعصر(عج) و از سربازان او باشیم.

حجت‌الاسلام مشهوری با بیان اینکه تمامی نذورات خارج شده از ضریح امامزادگان، صرف خود امامزادگان می‌شود، گفت: تمامی نذورات جمع شده در این غبارروبی فقط برای مخارج عمرانی، رفاهی و معنوی خود امام‌زاده صرف خواهد شد و به نامه‌های داخل ضریح نیز در حد توان رسیدگی خواهد شد.

وی به حضور مسئولان لشگری و استانی در این آئین باشکوه اشاره و تصریح کرد: مسئولین با حضور در این مراسم‌ها می‌تواند موجب بهره‌مندی از این فضای معنوی برای آن‌ها باشد و هم اینکه مشکلات موجود را لمس کرده و در حل آنن مبادرت ورزند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با استناد بر فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) همیشه توجه به قرآن و اهل بیت(ع) تأکید داشته‌اند که امروزه بعد خدمت به اهل بیت(ع) همان خدمت به امامزادگان و نوادگان آنها است.

مطلع نخست آئین غبارروبی سیدمحمد(ع) کججانی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط صمدی قاری برجسته قرآن بود و پس از آن کودک ملبس به لباس فرشته، کلید ضریح مطهر را جهت غباروبی با صلوات خاصه امام رضا(ع) بر سینه عطرآگین از گل‌های سرخ به معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه استان تقدیم نمود.

به گزارش ایکنا، آئین غبارروبی در فضايي آكنده از عطر صلوات تمامی قسمت‌های داخلی مرقد مطهر نظير كف، سقف و ديواره‌ها غبارروبی و با گلاب ناب شست ‌وشو داده شد.

یادآورر می‌شود، این اقدام کودک خردسال مورد توجه و خرسندی تمامی مسئولین حاضر در مراسم قرارگرفت و فضای معنوی در صحن مقدس بوجود آورد.

captcha