طرح مهر تحصیلی در امامزاده سیدابراهیم(ع) تبریز برگزار شد
کد خبر: 3531087
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

طرح مهر تحصیلی در امامزاده سیدابراهیم(ع) تبریز برگزار شد

گروه اجتماعی: طرح مهر تحصیلی صبح امروز، 28 شهریورماه در آستان مقدس سیدابراهیم(ع) تبریز با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، امروز، 28 شهریورماه مراسم طرح مهر تحصیلی با اهدای بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان از محل نیات موقوفات و به منظور حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت  با حضور حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اواقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز، حجت‌‌الاسلام محمد فتاح، معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، هیات امنای امامزاده سیدابراهیم(ع)، نمایندگان کمیته امداد استان و دانش‌آموزان برگزار شد.

آغازگر این مراسم پربرکت، آیاتی از کلام‌الله مجید توسط متین میرزاپور قاری خردسال قرآنی بود و سپس حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز ضمن تبریک دهه ولایت و عرض خوش‌آمدگویی، در زمینه وقف و میزان آگاهی مردم از این سنت حسنه پرداخت.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های زیبای خداوند در همه ادیان است، گفت: به این سنت جاودانه در همه ادیان اشاره شده و حتی جایزه نوبل نیز یک وقف از طرف نوبل بوده است.

وی ادامه داد: هدف از این طرح اجرای صحیح و آمیانه نیات واقفین و با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف و شناسایی افراد مستحق، مطابق نیت واقفین و بهره‌مند کردن آنان از اجرای نیات، می‌باشد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز همچنین به مراسم برگزار شده پیوند آسمانی اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز با اهدای هدایا به 60 زوج جزء یکی از موقوفاتی بود که توسط تاج ماه بیگم در حدود 170 سال پیش صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: امسال طرح مهر تحصیلی در تبریز از 4موقوفه متفاوت که هر کدام 40 الی 100 سال پیش وقف کرده‌اند تهیه شده است.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه اکثر مدارس، بیمارستان‌ها، قبرستان‌ها و ... موقوفه هستند، گفت: انسان زمان به دنیا آمدن در یک موقوفه به دنیا آمده و در زمان ترک دنیا نیز در یک موقوفه دفن می‌شود.

وی در پایان به عظمت امامزاده سیدابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: این امامزاده از زمان‌های گذشته جزء امامزادگان صاحب سند هستند که در طول تاریخ شفا و برکات زیادی را بخشیده‌اند.

بر اساس این گزارش، در ادامه برنامه مراسم مولودخوانی توسط محمدسعید مونسی صورت گرفت و سپس حجت‌الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان به سخنرانی مبنی بر اهمیت وقف و هم‌چنین ارائه عملکرد طرح مهر تحصیلی در سراسر استان پرداخت که در بخش جداگانه ارائه خواهد شد.

در پایان مراسم به قید قرعه به 10 نفر از دانش‌آموزان حاضر بسته فرهنگی شامل کیف مدرسه و لوازم تحریر اهداء شد.

captcha