عزاداران حسینی از عمل به خرافه‌ها پرهیز کنند
کد خبر: 3534195
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

عزاداران حسینی از عمل به خرافه‌ها پرهیز کنند

گروه سیاسی: امام جمعه موقت تبریز با توجه به فرارسیدن مام محرم، برزنده نگهداشتن فرهنگ حسینی و امر به معروف به عنوان یکی از پیام‌های حماسه کربلا تاکید کرد و گفت: عزاداران حسینی از عمل به خرافه‌ها پرهیز کرده و انتقال پیام سید الشهدا را رسالت خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی حاجی‌زاده، امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن بواسطه موفق نشدن در عرصه نظامی درصدد ایجاد دو دستگی در کشور است، گفت: مردم انقلابی ایران اسلامی با هوشیاری و عمل به رهنمودهای رهبری اجازه تفرقه افکنی به دشمن نخواهند داد.
وی شعور سیاسی را ضرورت جامعه اسلامی دانست و افزود: در صورت بی توجهی به منویات ولی‌فقیه آسیب جدی به کیان کشور وارد می شود.
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به نقش نیروهای انتظامی در برقراری امنیت و مبارزه با مواد مخدر در کشور، گفت: این نیرو در کنار سربازان گمنام امام زمان نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دارد.
خطیب جمعه تبریز، با بیان اینکه امنیت، لازمه هر نوع فعالیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است، گفت: با حفظ امنیت موجود می‌توانیم نسبت به توسعه و پیشرفت امیدوار باشیم .
وی، با توجه به فرارسیدن مام محرم، برزنده نگهداشتن فرهنگ حسینی و امر به معروف به عنوان یکی از پیام‌های حماسه کربلا تاکید کرد و گفت: عزاداران حسینی از عمل به خرافه‌ها پرهیز کرده و انتقال پیام سید الشهدا را رسالت خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به خونریزی‌های وهابیت و آل‌سعود و کشتار شیعیان توسط این افراد گفت: همه این خونریزی‌ها به دلیل ترس از شیعیان بوده؛ زیرا آنها از این هراس دارند که هر کسی با منطق شیعه آشنا می‌شود به سمت مکتب حسینی و اسلام ناب محمدی جذب می‌شود و این علیه آنهاست.
امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگر صحبت‌هایش به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و افزود: 9 مهر روز همبستگی و همدردی با کودکان و جوانان فلسطینی است که این رژیم جعلی کودکان مظلوم را به خاک و خون کشیدند.
وی همچنین افزود: 12 مهرماه آغاز هفته امر به معروف و نهی‌از منکر که همزمان با شروع ماه محرم نیز است، باید شئونات اجتماعی را برای حفظ شان امام حسین(ع) در سوگواری‌ها توجه کنیم و بیشتر از واقعه کربلا به اهمیت مکتب امام حسین(ع) توجه شود.
captcha