پخش مستقیم تلویزیونی مراسم شام غریبان ماسال
کد خبر: 3536329
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
فرماندار ماسال خبر داد:

پخش مستقیم تلویزیونی مراسم شام غریبان ماسال

گروه اجتماعی: قاسم‌نژاد با بیان اینکه شهرستان ماسال برای سومین سال پیاپی جهت پوشش مستقیم تلویزیونی مراسم شام غریبان انتخاب شده است، گفت: سوابق درخشان ماسال در مراسم شام غریبان پشتوانه خوبی جهت برگزاری با شکوه این مراسم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمود قاسم‌نژاد، فرماندار شهرستان ماسال روز گذشته، 16 مهر در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم شام غریبان ماسال، با بیان اینکه شهرستان ماسال برای سومین سال پیاپی جهت پوشش مستقیم تلویزیونی انتخاب شده است، اظهار کرد: با وجود اینکه در سال جاری تنها 3 شهرستان استان گیلان می‌توانست جهت پوشش مستقیم تصویری مراسم عزاداری در نظر گرفته شود، شهرستان ماسال نیز به عنوان تنها شهرستان غرب گیلان در این زمینه انتخاب گردید.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته جهت تداوم پوشش زنده تلویزیونی مراسم شام غریبان ماسال، گفت: برگزاری منظم و حضور پر شور مردم ولایتمدار شهرستان ماسال در مراسم‌های عزاداری شام غریبان، بازتاب گسترده‌ای را در سال‌های گذشته در سطح کشور ایجاد نمود که این موضوع را می‌توان از دلایل انتخاب مجدد این شهرستان جهت برگزاری ویژه‌برنامه شام غریبان دانست.

فرماندار ماسال سوابق و تجربه درخشان ماسال در مراسم شام غریبان را پشتوانه خوبی جهت برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم ارزیابی کرد و متذکر شد: باید با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت به خوبی برای ترویج فرهنگ عاشورایی و برگزاری برنامه‌ای تاثیرگذار در این زمینه بهره گرفت.

قاسم‌نژاد معرفی فرهنگ غنی قوم تالش و مردم ماسال در سراسر کشور را از دیگر مزایای پخش سراسری مراسم شام غریبان عنوان و تاکید کرد: انتخاب اشعار تاثیرگذار و مداحان مجرب می‌تواند نقش مهمی را در این خصوص ایفا نماید.

وی همچنین با اشاره به سابقه درخشان مردم شهرستان ماسال در ارادت به اهل بیت(ع) و حضور در جنگ‌های دوران صفوی و دفاع مقدس جهت دفاع از آرمان‌های تشیع ابراز امیدواری کرد: مردم شهرستان ماسال با حضوری پرشور در مراسم شام غریبان، بار دیگر اوج عشق و محبت خویش را به خاندان عصمت و طهارت به اثبات رسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی، امام جمعه ماسال نیز در این نشست، با بیان اینکه گره زدن مسائل اجتماعی و سیاسی با مسائل معنوی از جمله هنرهای امام راحل بود، افزود: با انتقال چنین نگاه ارزشی به مسائل مختلف، همه کارها به بهترین نحو ممکن اجرا خواهند شد.

وی انتخاب ماسال برای سومین سال پیاپی در زمینه پوشش زنده تلویزیونی عزاداری ماه محرم در این زمینه را سعادت و توفیق عظیمی دانست که فراتر از معادلات مادی و با عنایت سیدالشهداء(ع) امکانپذیر شده است و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که ماسال به عنوان شهرستان برگزیده در این زمینه انتخاب شده است باید از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی جهت برگزاری مراسمی در شان اهل بیت(ع) بهره گرفته شود.

این کارشناس دینی توجه به اشعار، مرثیه‌ها و لحن و ادبیات مداحان را در افزایش اثرگذاری مراسم‌های عزاداری بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و یادآور شد: باید در انتخاب مداحان و اشعار مراسم شام غریبان وسواس و دقت لازم به عمل آید.

captcha