سقای كربلا، میزبان دل‌های سوخته عاشوراییان/ حرم احمدی(ع)؛ میزبان سوگواران «نافذالبصیره» شد
کد خبر: 3537296
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

سقای كربلا، میزبان دل‌های سوخته عاشوراییان/ حرم احمدی(ع)؛ میزبان سوگواران «نافذالبصیره» شد

گروه اجتماعی: همزمان با نقاط مختلف دنیا و با فرا رسیدن سالروز تاسوعای حسینی و شهادت سقای كربلا، حضرت اباالفضل‌العباس(ع) مراسم سوگواری متحد و یكپارچه هیئات مذهبی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با نقاط مختلف دنیا و با فرا رسیدن سالروز تاسوعای حسینی و شهادت سقای كربلا، حضرت اباالفضل‌العباس(ع) امروز، 20 مهرماه خاستگاه خاندان عصمت و طهارت در جنوب كشور غرق در سوگ و عزا شد.
امروز بیش از 500 بقعه و حرم امامزادگان استان فارس میزبان سوگواران حسینی بود كه در رثای ارباب و مولایشان و شهدای حماسه عظیم عاشورا به‌‌صورت دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی سوگواری كردند.

سوگواری مردم فارس در قالب 7 هزار هیئت مذهبی
7 هزار هیئت مذهبی استان فارس در قالب دسته‌جات سوگواران حسینی امروز سینه‌زنان به سمت بقاع متبركه و گلزار شهدای شهر و دیار خود به راه افتادند تا بار دیگر حماسه عاشوراییان را به گوش مردم دنیا برسانند و بر این نكته تأكید كنند كه عاشورا همواره در طول تاریخ زنده است و هر سال موج خروشان عاشقان خاندان آل‌الله به راه می‌افتد تا باز هم با شهدای كربلا تجدید میثاق كنند و بگویند كه راه آنان همواره در طول تاریخ بشری تداوم خواهد یافت.
مراسم‌های سوگواری تاسوعای حسینی در استان فارس با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شد كه در آن مردم عزادار شیراز در قالب 700 هیئت مذهبی و دسته‌جات سینه‌زنی و سوگواری به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كردند.
مراسم متحد و یكپارچه سوگواری حسینی در ساعت 10 صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد و بعد از آن نماز ظهر تاسوعای حسینی به امامت آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس اقامه شد.

برشمردن مناقب حضرت ابوفاضل(ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا به تشریح فضایل حضرت ابوفاضل(ع) پرداخت و گفت: در منقبت و فضایل حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) همین بس كه شخصیتی كه همه عالم به فدای اوست در رثای او فرمود جانم به فدای تو؛ این شخصیت، شخصیت نافذالبصیره بود لذا در شرایط حاد و سخت بصیرت را از دست نداد و توانست در آن شرایط راه حق را تقویت كند.
وی با تأكید بر اینكه نباید از داستان امتناع ایشان از نوشیدن آب به سادگی عبور كرد، گفت: قطعاً خداوند متعال راضی بود كه ایشان آب بنوشد اما وقتی كه یاد لب تشنه اباعبدالله(ع) افتاد دیگر نتوانست آب بنوشد؛ این مسئله ممكن است ساده به نظر بیاید یا برای انسان عادی شده باشد اما عقل انسان‌های عاشق و عارف متحیر است در این فعل حضرت قمر بنی هاشم(ع)، شخصیتی كه همه شهدا حتی حمزه سیدالشهدا، جعفر طیار و بسیاری از شهدای بزرگ به مقامش غبطه می‌خورند.

سقای كربلا، تكیه‌گاه امامی بود كه همه عالم به فدای اوست

رصاف اظهار كرد: ایشان شخصیتی بود كه اباعبدالله(ع) بالای سر او جمله‌ای گفت كه بالای پیكر هیچكدام از شهدای كربلا نفرمود و آن اینكه «اكنون پشتم شكست» یعنی حضرت ابوفاضل(ع) تكیه‌گاه امام حسین(ع) بود آن هم امام حسینی كه عالم به فدای اوست.
دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس همچنین به دیگر منقبت حضرت اباالفضل(ع) اشاره كرد و گفت: زمانی كه بعد از واقعه عاشورا، پرچمی كه به دست حضرت ابوفاضل بود را به نزد عبیدالله بردند، او پرسید كه این علم به دست چه كسی بوده است كه تمام نقاط این علم، تیر خورده است به جز جای دستان او یعنی این شخصیت تا پای جان این علم را نگه داشته است.
وی گفت:‌در رثای این شخصیتی كه باب‌الحوائج است و حتی غیرمسلمانان نیز از او حاجت قرار گرفته‌اند، انسان هرچقدر تأمل كند و ایشان را الگو قرار دهد، باز هم كم است.
captcha