جریان تحجر به دنبال اسلام حداقلی است
کد خبر: 3537309
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
آیت‌الله علم‌الهدی:

جریان تحجر به دنبال اسلام حداقلی است

گروه اجتماعی: امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان تحجر به دنبال اجرای اسلام حداقلی است، گفت: خطر متحجرین از دشمنان رسمی انقلاب و بی‌دین‌ها بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز، 20 مهرماه در اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در حرم رضوی اظهار کرد: نقطه مبارزه حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا اسلام بدلی بود. در حالی که مقابله با جبهه نفاق و انحراف داخلی به مراتب لازم‌تر، حساس‌تر و خطر آن بسیار بیشتر از کفر خارجی و استکبار بیرونی است.
وی ادامه داد: جریان‌های مختلف داخلی برای دستیابی به قدرت به اسم اسلام نیاز داشتند اما علاقه‌ای به آن بخش اسلام که با لذاید نفسانی مخالفت می‌کند، نداشتند لذا تلاش می‌کردند تا اسلام را به یک اسلام بدلی تبدیل کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این اسلامی بود که بنی‌امیه و دستگاه حکم ساختند و اباعبدالله(ع) با آن مقابله کرد اما یک نوع دیگر از اسلام که در بین مردم جریان داشت، اسلام دست‌ساز مردمی بود که سیدالشهدا(ع) در مقابل آن نیز ایستادگی کردند.
وی، اسلام دست‌ساز مردمی را اسلام مرفهین و متحجرین، عنوان و اضافه کرد: اسلام مرفهین، اسلام بدون جهاد و اسلامی است که مشکلات درگیری برای اقامه حدود الهی و ارزش‌های دینی در آن وجود نداشته باشد.
امام جمعه مشهد بیان کرد: اسلام بی دردسری که در یک هوای گرم یا سرد مطبوع، دو رکعت نماز بی دردسر بخوانند و روزه بگیرند اما اگر بخواهند به نام اسلام جلوی بی حجاب را گرفته، با ولنگار درگیر شوند، با انسان فاسد و فاجری که دین را ملعبه دست خود قرار می‌دهد، مقابله کنند و به خاطر مستضعف با قدرتمند درگیر شوند، این اسلام را قبول ندارند.
وی با بیان اینکه، اسلام مرفهین، اسلامی است که با رفاه، خوشگذرانی و لذایذ نفسانی همراه است، گفت: در زمان سیدالشهدا(ع) اسلام یک عده، اسلام مرفهین بود، می‌گفتند نمازمان را بخوانیم، روزه‌مان را بگیریم اما درگیر با دشمن خدا نشویم که این اسلام، بدلی است زیرا در اسلام واقعی مسلمان نمی‌تواند در مقابل جنایت بی تفاوت باشد، اینکه او در گوشه‌ای نماز بخواند و در گوشه‌ای دیگر مسلمان نمازخوان را زیر بمب از بین ببرد.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه این اسلام در زمان امام حسین(ع) در بین مردم رایج بود، تصریح کرد: ۱۲۰ هزار نفر لشکر عمر سعد فقط سربازهای ارتشی و نظامی نبودند بلکه مردم کوچه و بازار بودند که اسلامشان اسلام مرفهین بود.
وی با اشاره به عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» اظهار کرد: امروز مملکت ما کربلاست و یک عده همینگونه‌اند؛ به دنبال این هستند که بالاترین لذت را ببرند و در رفاه کامل زندگی کنند، دست به دست آمریکا هم بدهند ولو اینکه در گوشه لبنان، مسلمانان را خاک و خاکستر کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: برخی امروز می‌گویند بس کنید، چقدر می‌گویید مرگ بر آمریکا، بگذارید زندگی کنیم و درآمدمان را داشته باشیم. اینطور نیست که اگر این افراد به کسی کار نداشته باشند، دشمن هم کاری با آنان نداشته باشد بلکه دشمن تا بدانجا پیش می‌رود تا او را بکشاند در لشکر عمر سعد و در مقابل حسین بن علی(ع) بایستد.
وی در ادامه سخنانش یادآور شد: کفار به این راحتی دست بر نمی‌دارند تا شما مانند عربستان سعودی مزدورشان بشوید بنابراین اگر ما هم بخواهیم اسلام مرفه داشته باشیم تا همینجا باید پیش برویم زیرا کفر و دشمن خدا به کمتر از این راضی نمی‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: مگر قبل از انقلاب اینگونه نبود؟ کشورهای دیگر برای بمباران فلسطین و لبنان در ایران بنزین‌گیری می‌کردند و این، همان اسلام بدلی است؛ اسلام دیگر، اسلام متحجرین است که مسلمان، نمازخوان و اهل محرم و صفرند اما روز را نمی‌بینند و در 200 سال قبل زندگی می‌کنند.
وی در تشریح اسلام متحجرین افزود: اسلام این افراد، یک اسلام حداقلی است و اکنون نیز نظام، حاکمیت اسلام در کشور و صدها هزار شهیدی که فدای بر هم زدن معادلات استکبار شدند را نمی‌بینند.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: امروز در جامعه ما خطر تحجر بدتر از دشمنان رسمی انقلاب و بی دین‌هاست. آن‌هایی که صف اول نماز جماعت می‌ایستند و می‌گویند انقلاب و رهبری را قبول نداریم، انقلابی که در مقابل کفر ایستاده است.
وی در خاتمه خطاب به این جریان گفت: تو مسلمان و شیعه امام حسینی هستی که می‌خواست یزید را براندازی کند. چطور به این توجه ندارید که امروز جبهه کفر می‌خواهد اسلام را براندازی کند؟ این اسلام هم اسلام بدلی بود که آن روز سیدالشهدا(ع) با آن جنگیدند. قمر بنی هاشم(ع) هم در عمل ثابت کردند که اسلام ناب و انقلابی، یک اسلام دیگر است.
captcha