خرم‌دره میزبان اولین کنگره هجرت پیامبر اعظم(ص) از مکه به مدینه
کد خبر: 3543086
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
حسینی خبر داد:

خرم‌دره میزبان اولین کنگره هجرت پیامبر اعظم(ص) از مکه به مدینه

گروه فرهنگی: امام جمعه شهرستان خرم‌دره گفت: نخستین کنگره علمی - پژوهشی هجرت پیامبر اعظم (ص) از مکه به مدینه در شهرستان خرم‌دره برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌ا‌‌‌لمللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه نخستین کنگره علمی - پژوهشی هجرت پیامبر اعظم (ص) از مکه به مدینه در شهرستان خرم‌دره برگزار می‌شود، عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل برگزاری این کنگره معرفی چهره واقعی پیامبر (ص) علیرغم چهره خشن و وارونه‌ای که تکفیری‌ها با هزینه‌های کلان استکبار جهانی ترسیم کرده‌اند، است.

وی با بیان اینکه این کنگره در 20 محور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این محورها شامل سوره‌های مکی قرآن و هجرت، سوره‌های مدنی قرآن و هجرت پیامبر (ص)، سوره‌های مکی قرآن و هجرت پیامبر، امیرالمومنین (ع) و هجرت پیامبر، قریش و هجرت پیامبر، مسلمانان انصار و هجرت پیامبر، مقدمات هجرت پیامبر و آشنایی با اهل یثرب، قبیله خزرج و هجرت پیامبر، بیعت عقبه و هجرت پیامبر، شورای دارالندوه و هجرت پیامبر، یهودیان مدینه و هجرت پیامبر، غزوه‌های پیامبر و هجرت (غزوه‌های 27 گانه)، سریه‌های پیامبر و هجرت (سریه‌های 82 گانه)، زنان و هجرت پیامبر، داستان جابر انصاری و هجرت پیامبر، داستان محیصه و حویصه و هجرت پیامبر، آراء و نظرات تاریخ‌نگاران درباره هجرت پیامبر (ایرانیان، عرب‌ها و اروپاییان) تحقیقات جدید، شاعران عرب و هجرت پیامبر، شاعران ایرانی و هجرت پیامبر، عباس بن عبدالمطلب و هجرت پیامبر و بررسی گزارش مورخان اسلام در طول تاریخ درباره هجرت پیامبراست.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 5 آذر ماه است، یادآور شد: زمان برگزاری کنگره نیز 11 آذر ماه همزمان با اول ربیع‌الاول سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام (ص) از مکه به مدینه است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه این کنگره در فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهرستان خرم‌دره برگزار خواهد شد، بیان کرد: آثار منتخب در کتاب مجموعه مقالات کنگره به چاپ خواهد رسید که یک امتیاز برای افراد برگزیده نیز محسوب می‌شود.

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه این کنگره در نظر دارد افراد متخصص، انشاء و تحلیل جدیدی از زندگی پیامبر (ص) داشته باشند، تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه می‌توانند آثار خود را به وسیله ایمیل و یا به صورت چاپی به دبیرخانه کنگره واقع در دفتر امام جمعه شهرستان خرم‌دره ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 35534455- 024 تماس بگیرند.

یادآور می‌شود نخستین کنگره علمی - پژوهشی هجرت پیامبر اعظم (ص) از مکه به مدینه به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دفتر امام جمعه خرم‌دره، شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم‌دره برگزار می‌شود.

captcha