کارگاه آموزش قرآن در ملایر برگزار شد
کد خبر: 3545271
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

کارگاه آموزش قرآن در ملایر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول روابط عمومی مجمع اساتید ملایر عنوان کرد: از جمله برنامه‌های اجرا شده در آبا‌ن‌ماه برگزاری «کارگاه تخصصی آموزش قرآن» با حضور اساتید، قاریان و حافظان ملایر و تدریس احمد ابوالقاسمی بود.

احسان بیات، مسئول روابط عمومی مجمع اساتید و قاریان شهرستان ملایر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: مهر‌ماه سال جاری از 400 دانش‌آموز ورودی اول ابتدایی آزمون قرآن گرفته شد.
وی افزود: این آزمون در سال جدید برای دانش‌آموزان اول ابتدایی توسط مجمع حافظان و قاریان قرآن شهرستان ملایر گرفته شد که پس از شرکت در این آزمون نفرات منتخب به مدارس خاص قرآنی راه می‌یابند و مربیان این کلاس‌ها نیز از اساتید این مجمع است.
بیات اضافه کرد: ین آزمون بیشتر در رشته‌های حفظ جز 29 و 30 قرآن کریم بوده است اما دانش‌آموزان حافظ 1، 2 و 5 جز و حافظان کل نیز در این آزمون شرکت داشته‌اند و آن دسته از دانش‌آموزانی که در در کلاس‌های جامعه‌القران شرکت داشته‌اند و حافظ قرآن شانس بیشتری برای ورود به مدارس شاهد و ایثارگر اداره آموزش و پرورش دارند.
این مقام مسئول از برگزاری کارگاه آموزشی در دانشگاه ملی ملایر خبر داد و گفت: نیمه اول آبان‌ماه به مناسبت شهادت حضرت رقیه(ع) «کارگاه تخصصی آموزش قرآن و محفل انسی با قرآن کریم» برای با حضور اساتید، قاریان و حافظان شهرستان ملایر، برگزار شد که تعدادی از فعالان قرآنی استان همدان و لالجین نیز در این نشست حضور داشتند.
وی افزود: در این کارگاه که با استقبال خوبی نیز مواجه بود استاد «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی قرآن حضور به عمل رساند و با تلاوت قرآن کریم و سخنرانی این محفل را مزین کردند همچنین مداحان اهل بیت نیز در این کارگاه به مدیحه سرایی پرداختند، این نگته نیز قابل ذکر است که آموزش تخصصی قرآن در این گارگاه، در زمینه‌های صوت و لحن و تجوید، به عبارتی فصاحت و لحن‌الدا کلمات مورد بوده است.
captcha