اجرای 950 برنامه طی هفته بسیج در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3546998
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
گل‌محمدزاده خبر داد:

اجرای 950 برنامه طی هفته بسیج در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا از اجرای 950 برنامه طی هفته بسیج در شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی خبرداد.

الیاس گل‌محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، در رابطه با برنامه‌های هفته بسیج در استان، به اجرای 950 برنامه متنوع در هفته بسیج در مرکز استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: اجتماع بزرگ بسیجیان روز پنجم آذر در میدان ساعت تبریز با سخنرانی فرمانده سپاه عاشورا برگزار خواهد شد.
وی، راهپیمایی و عزاداری در اربعین حسینی، تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، برگزاری جشنواره‌های علمی، همایش شکوه هجرت، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، برگزاری یادواره‌های شهدا و آبروی محله، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار از خانواده‌های شهدای بسیج را از جمله برنامه‌های هفته بسیج برشمرد.
گل‌محمدزاده ادامه داد: نشست‌های روشنگری، اعزام بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصناد مقاومتی، صبحگاه بسیج دانش آموی، حضور پیشکسوتان بسیج در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی، از دیگر برنامه‌های این هفته است.
معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، همچنین با تشریح دستاوردها و اقدامات بسیج استان در طول یک سال گذشته اظهار کرد: بسیج در تعالی معنوی نیروهایش اقدامات ارزشمندی برداشته که این امر بر عهده شجره طیبه صالحین است، چنانکه اکنون بیش از هزار حلقه در رده‌های مختلف صالحین استان فعالیت دارند.
وی با بیان این‌که سال گذشته 198 پروژه در سطح استان به همت بسیجیان اجرایی شده است، گفت: احداث حانه عالم، آبرسانی و جاده سازی در روستاها، بازسازی مساجد و مدارس، افتتاح سالن‌های ورزشی، افتتاح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت، واکسیناسیون دام و طیور، راه اندازی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم و اعزام 63 هزار نفر به اردوهای راهیان نور از جمله اقدامات بسیج بوده است.
گل‌محمدزاده، از بسیج به عنوان بهترین، خالص ترین و با شرافت ترین نیروی مردمی کشور نام برد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تاسیس این نیروی مردمی، پشتوانه‌ای عظیم و محکم برای نظام و انقلاب برای رسیدن به آرمان‌های بلند شهدا و انقلاب ایجاد کردند که امروز بسیج مردمی ایران به الگویی ممتاز برای سایر کشورها تبدیل شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا ادامه داد: بسیج به عنوان نیروی بزرگ مردمی در طول تاریخ حیات خود در تمامی آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است و امروز نیز در کنار ملت و دولت برای تحقق آرمان‌ها و اهداف نظام و انقلاب تلاش می‌کند.
گل‌محمدزاده، بسیج را بهترین و مناسب ترین فرمول برای دفاع از کشور خواند و یادآور شد: به برکت وجود این نیروی مردمی قدرت بازدارندگی نظام در مواجهه با حوادث مختلف منطقه و جهان روز به روز در حال افزایش است.
captcha