تا خود را اصلاح نکنیم اصلاح جامعه افسانه‌ای بیش نیست
کد خبر: 3562593
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تا خود را اصلاح نکنیم اصلاح جامعه افسانه‌ای بیش نیست

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: انسان باید به عیب های خود واقف باشد و راهکار رهایی از آن را بداند به طوریکه اگر انسان عیب های خود را در مقابل خود قرار دهد می تواند نسبت به رفع آنها امیدوار باشد و تا ما به خود نیاییم و خود را اصلاح نکنیم اصلاح جامعه افسانه ای بیش نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، ظهر امروز در دیدار با کارکنان معاونت صالحین معاونت عملیات سپاه انصار الحسین(ع) همدان، اظهار کرد: تمام عیب ها و خارها باید از لوح دل انسان برچیده شود و در این صورت است که دنیا اصلاح می شود بنابراین تا زمانیکه هر کس خود را اصلاح نکند نمی تواند برای جامعه کاری انجام دهد.
وی افزود: پیامبر(ص) در زمان رسالت خود تنها بود و باید دانست در گام نخست انسان تا زمانیکه خارهای وجودی خود را پاک نکند نمی تواند در مسیر سعادت گام بردارد.
محمدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وضع عموم بشر درست شود باید خود را اصلاح کنیم همانگونه که امام(ره) فرمودند افراد باید نخست خود را اصلاح کنند تا جامعه درست شود.
امام جمعه همدان ابراز کرد: امروز رسیدگی به مشکلات مردم از اولویت های جامعه است و انسان باید بر فضیلت های خود همواره اضافه کند و کسانی می توانند دنیا را اصلاح کنند که اصلاح شده باشند.
محمدی با اشاره به اهمیت اخلاق در جامعه گفت: در راه اصلاح جامعه باید بسیاری مشکلات مانند تحقیر، توهین و ناسزا شنیدن را به خود خریده و بستر اخلاقی خود را هموار ساخت.
وی افزود: امام علی(ع) فرمودند انسان عاقل باید عیب های خود را در خلوت بشمارد و خود را مورد بازخواست قرار دهد و باید دانست محاسبه نفس سبب کسب فیوضات معنوی می شود.
امام جمعه همدان تصریح کرد: انسان باید به عیب های خود واقف باشد و راهکار رهایی از آن را بداند به طوریکه اگر انسان عیب های خود را در مقابل خود قرار دهد می تواند نسبت به رفع آنها امیدوار باشد و تا ما به خود نیاییم و خود را اصلاح نکنیم اصلاح جامعه افسانه ای بیش نیست.
captcha