پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان/ 5 میلیارد تومان به فارس اختصاص يافت
کد خبر: 3575976
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
نجار خبر داد:

پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان/ 5 میلیارد تومان به فارس اختصاص يافت

گروه اجتماعی: رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت كشور از اعطای تسهیلات و كمك به خسارت‌دیدگان سیل متناسب با میزان تخریب واحدهای مسكونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اسماعیل نجار، رئیس مدیریت بحران وزارت كشور عصر دیروز، 30 بهمن و در حاشیه سفر به مناطق سیل زده استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: پرداخت تسهیلات و كمك به خسارت دیدگان متناسب با میزان تخریب واحدهای مسكونی محاسبه و مطابق ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: گاهی برآوردهایی می‌شود که‌ انگار می‌خواهند با آن کل مشکلات را حل کنند، اما دولت به این صورت پیش‌بینی کرده که‌ اگر یك ساختمانی روستایی به شكل كامل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات به علاوه 5 میلیون تومان كمك بلاعوض، اختصاص دهد.

نجار اضافه كرد: در مورد ساختمان‌های شهری نیز پرداخت خسارت به میزان ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانكی و ۶ میلیون کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی این قضیه است و ما نیز در ستاد بحران طبق ارزیابی، سعی می‌کنیم نظرات فرمانداران و استانداران را تامین کنیم.

نجار افزود: وام‌های تعمیراتی نیز برای این کار در نظر گرفته خواهد شد و در جلسه استانداری درباره این موضوع تصمیم‌گیری و به دولت منعكس می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران كشور اعلام کرد: هرکدام از ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی در این حادثه دچار آسیب ‌شده است، برآورد خود را از خسارات اعلام كنند تا پس از تایید توسط استانداری به ستاد مدیریت بحران وزارت كشور ارسال شود تا ما به دولت منعكس كنیم.

وی بیان کرد: اگر همین امروز هم آمار خسارات به ما داده شود، این آمادگی را داریم که گزارش‌ها را تا دو سه روز آینده برای در اختیار قراردادن امکانات و تسهیلات به دولت منعکس کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور همچنین گفت: در جلسات متعددی که درباره مسئله آب برگزار می‌شد، یکی از استان‌هایی که همیشه وضعیتش نگران كننده اعلام شده، فارس بود و همه مترصد بودند تا به شكل مسائل این استان را حل كنند.

نجار افزود: بارش باران در رفع کمبود آب شرب، کشاورزی و صنعت بسیار موثر خواهد بود و با توجه به بارش ۴۱۶.۵ میلی‌متری در هفته گذشته، امیدواریم پس از خشكسالی‌های متوالی شاهد بهبود وضعیت آب باشیم.

وی از زحمات دست‌اندرکاران استان فارس و شهرستان‌های مختلف قدردانی و اضافه كرد: پیش‌‌بینی‌ها این بود که‌ حداقل خسارات ممکن برسد که بحمد الهی این اتفاق افتاد و علی رغم اینکه تمام کشور درگیر بارندگی و سیل و برف بود، کمترین تلفات جانی را در این برهه به خاطر زحمات مسئولان داشتیم.

به گفته نجار، وزیر كشور خواستار امداد و نجات سریع و رفع و نیازهای مردم بوده و به عنوان دستگرمی و برای راه افتادن موقتی امور ۵ میلیارد تومان برای كمك به فارس اختصاص داده است.

captcha