پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان در فارس آغاز شد/ ارزیابی خسارت‌های 15 شهرستان
کد خبر: 3588689
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
نصيری:

پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان در فارس آغاز شد/ ارزیابی خسارت‌های 15 شهرستان

گروه اجتماعی: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس از آغاز پرداخت تسهیلات تعمیر و بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده در سیل اواخر سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، فرج‌الله نصیری، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس امروز، 21 فروردین به خبرنگاران از آغاز پرداخت تسهیلات تعمیر و بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده در سیل اواخر سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: تسهیلات مورد نظر برای واحدهای مسكونی روستایی و شهرهای كوچك خسارت دیده 20 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینكه اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات به صاحبان واحدهای مسكونی خسارت دیده در شهرهای با جمعیت 25 هزار نفر نیز در آینده تامین خواهد شد، گفت: برخی از واحدهای مسكونی در 15 شهرستان صدمه دیده از سیل اواخر سال گذشته كاملا تخریب شده و بعضی نیز قابلیت تعمیر و نوسازی را دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس یادآور شد: در بعضی واحدهای مسكونی نیز سازه سالم است اما الحاقات ساختمان آسیب دیده و نیازمند تعمیر است.

وی با بیان اینكه در مجموع اهالی 59 شهر و 778 روستا براثر سیلاب‌های سال گذشته خسارت دیدند، گفت: هزار و 639 واحد ساختمانی شهری و پنج هزار و 674 واحد ساختمانی روستایی در سیلاب‌ها دچار خسارت کلی شدند و باید از نو احداث شوند.

نصیری ادامه داد: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده 10 هزار و 216 واحد مسکونی شهری و 14 هزار و 311 واحد مسکونی روستایی به دلیل استفاده از مصالح خشت و گل و سنگ، شرایط ناایمنی دارند و احتمال تخریب آن‌ها نیز وجود دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: با در نظر گرفتن اولویت نسبت به درجه و میزان خسارت‌ها برای واحدهای تخریب شده و واحدهای نیازمند تعمیر، تسهیلات پیش‌بینی شده و پرداخت می‌شود.

نصیری با یادآوری اینكه خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های سال گذشته در 15 شهرستان استان فارس ارزیابی شده است، گفت: تسهیلات برای جبران خسارت‌های سیلاب به واحدهای مسكونی شهری و روستایی شهرستان‌های لارستان، فراشبند، فسا، داراب، رستم، فیروزآباد، قیر و کارزین، زرین دشت، جهرم، لامرد، مهر، خنج، استهبان، نی‌ریز و گراش تعلق خواهد گرفت.

captcha