برنامه‌های قرآنی را مردمی کنیم
کد خبر: 3608720
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

برنامه‌های قرآنی را مردمی کنیم

گروه اجتماعی: عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه هر چه در حوزه مفاهیم، مضامین و فرهنگ قرآنی در جامعه سرمایه گذاری کنیم، کم است، اظهار کرد: باید برنامه‌های قرآنی را مردمی کنیم و نهادهای دولتی نقش حمایتی و نظارت‌گر را ایفا کنند.

امیر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: ما معتقدیم شورای شهر تسهیل کننده مشارکت عمومی و مشارکت مردمی در اداره و ساخت شهر در حوزه های مختلف است.
وی افزود: مهم‌ترین کاری که شورا باید انجام دهد این است که بستر و فضای حرکت و حضور مردم در تصمیم‌سازی‌ها و اداره امور فرهنگی _ اقتصادی و اجتماعی شهر را  آماده و هموار کند، قطعاً در شورای پنجم این قطعه‌بندی انجام خواهد شد.
شهلا با بیان اینکه رونق و توسعه تشکل‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی شورای پنجم است، ابراز کرد: هر جا که مردم ورود پیدا کردند و تشکل‌های غیر دولتی حاضر شدند، نشان دادند که خلاقیت و نوآوری با ورود آنها ایجاد شده و یک فضای جدید و یک حوزه جدید فرا راه آن حوزه‌ها ایجاد شده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مهم‌ترین کاری که ما در شورای پنجم برای خودمان تعریف کردیم، فراهم کردن بستر برای حضور مردم در قالب تشکل‌ها و سمن‌ها است، تا خودشان وارد شوند و با توجه به نیازها و مطالبات عمومی که در شهر وجود دارد، این نیازها را تأمین و ارضاء کنند.
شهلا با اشاره به اینکه هر چه در حوزه مفاهیم، مضامین و فرهنگ قرآنی در جامعه سرمایه گذاری کنیم، کم است، اظهار کرد: باید برنامه‌های قرآنی را مردمی کنیم و نهادهای دولتی نقش حمایتی و نظارت‌گر را ایفا کنند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: موضوع قرآن که که مهم‌ترین اشتراک ما با بقیه کشورهای اسلامی است می تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد یک چهار راه ارتباطی با سایر کشورهای جهان اسلام شود.
وی گفت: ریشه تمام عقب ماندگی که امروز در شهر با آن مواجه هستیم، مسائل فرهنگی است، زیرا ما نتوانستیم در مقوله فرهنگی برای مردم خوراک فرهنگی قابل اعتنا و ملموس در حوزه شهروندی تعریف کنیم، از همین رو هر چه در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم کم است.
captcha