مفاهیم قرآنی ‌‌اصلاح‌کننده زندگی است/ ضرورت گسترش تفسیر قرآن در سطح ملی
کد خبر: 3610705
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
سلطانی‌فر؛

مفاهیم قرآنی ‌‌اصلاح‌کننده زندگی است/ ضرورت گسترش تفسیر قرآن در سطح ملی

گروه جامعه: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تفسیر‌گویی، تفسیر‌نویسی‌ و برگزاری کلاس‌های تفسیر موجب اصلاح زندگی فردی و اجتماعی مردم می‌شود، گفت: باید ارزش‌های قرآنی را به‌صورت جدی در تمامی شئون زندگی پیاده کنیم، تا افراد بتوانند هم خودشان و هم جامعه‌شان را اصلاح کنند.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی ایجاد زمینه‌ ترویج مبانی قرآنی و دینی در جامعه، گفت: آنچه امروز در این حوزه نیازمند آن هستیم بازگشت به روش‌های سنتی گذشته خود، البته با استفاده از ابزار‌های مدرن امروزی است.

وی افزود: کشور ما در سال‌های گذشته و قبل از انقلاب محافل و کلا‌س‌های قرآنی بسیاری داشت و همچنین جلسات تفسیر زیادی در تهران به‌عنوان پایتخت ایران اسلامی برگزار می‌شد؛ اما متأسفانه گفته می‌شود که بخش‌های مختلف در سال‌های اخیر به آموزش‌ها و تبیین مبانی قرآنی به‌خصوص در بحث تفسیر، اهتمام ویژه‌‌ای ندارند.

آن چیزی که شدیداً به آن نیاز داریم ...

سلطانی‌فر تصریح کرد: امروز شاید نهاد‌های بسیاری برای روخوانی، روان‌خوانی و یا حفظ قرآن به‌ صور مختلف وقت بگذارند و افراد زیادی در این مسئله حضور داشته باشند و همچنین دستگاه‌های زیادی برای حفظ و روخوانی قرآن وقت بگذارند اما، آن چیزی که ما شدیداً به آن نیاز داریم، این است که ارزش‌های قرآنی خودمان را بتوانیم به‌صورت جدی در تمامی شئون زندگی پیاده کنیم، تا افراد بتوانند هم خودشان و هم جامعه‌شان را اصلاح کنند.

ضرورت عمق‌بخشی به تفسیر قرآن در سطح کشور

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اهتمام بر جلسات تفسیر قرآن در سطح کل جامعه اظهار کرد: باید تلاش کنیم تفسیر قرآن در سطح کشور گسترش پیدا کند و به آموزش‌های قرآنی از طریق گسترش جلسات تفسیر قرآن و اساتیدی که در این حوزه فعالیت می‌کنند عمق دهیم.

وی با بیان اینکه توجه به مفاهیم و تفاسیر قرآن علاوه بر خواندن ظاهری آن باید مورد تأکید جامعه قرار گیرد، گفت: تفسیر گویی، تفسیر نویسی‌ و همچنین برگزاری کلاس‌های تفسیر موجب اصلاح زندگی فردی و اجتماعی مردم می‌شود؛ لذا باید در این قسمت تلاش بیشتری صورت گیرد تا مردم با شأن نزول، مضامین و پیام‌های آیات قرآن بیش‌ازپیش آشنایی پیدا کنند.

اصلاح، توسعه، رشد و سالم‌سازی جامعه با آینده‌نگری به مفاهیم قرآنی

سلطانی‌فر اظهار کرد: قدم برداشتن در مسیر قرآن، تفسیر مبانی آن، ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری به مفاهیم قرآنی و ارزش‌های قرآنی به‌شدت می‌تواند در اصلاح و توسعه جامعه، رشد و سالم‌سازی جامعه و مقابله با ناهنجاری‌هایی که به وجود آمده مؤثر باشد.

captcha