برگزاری «شب‌های شعر رضوی» در شهرستان‌های خراسان رضوی
کد خبر: 3619863
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
برای اولین بار صورت می‌گیرد؛

برگزاری «شب‌های شعر رضوی» در شهرستان‌های خراسان رضوی

گروه فرهنگی: معاون اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی با اشاره به برگزاری «شب‌های شعر رضوی» در دهه کرامت، عنوان کرد: با همکاری بنیاد فرهنگی و بین‌المللی امام رضا(ع) «شب‌های شعر رضوی» را در 10 شهرستان استان هم‌زمان با دهه کرامت برگزار خواهیم کرد که این شب‌های شعر از سوم مردادماه آغاز خواهد شد و تا 12 مردادماه ادامه خواهد داشت.

یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری «شب‌های شعر رضوی» در دهه کرامت، عنوان کرد: با همکاری بنیاد فرهنگی و بین‌المللی امام رضا(ع) «شب‌های شعر رضوی» را در 10 شهرستان استان هم‌زمان با دهه کرامت برگزار خواهیم کرد.
برگزاری «شب‌های شعر رضوی» از سوم مرداد
وی با بیان اینکه این شب‌های شعر از سوم مردادماه آغاز خواهد شد و تا 12 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: سبزوار، کاشمر، تربت‌حیدریه، سرخس، تربت‌جام، تایباد، نیشابور، درگز و چناران از جمله شهرستان‌هایی هستند که «شب‌های شعر رضوی» در آنجا برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: شاعرانی از استان در «شب‌های شعر رضوی» شهرستان‌ها حضور خواهند داشت و به شعرخوانی خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اینکه «شب‌های شعر رضوی» برای اولین بار است که برگزار می‌شود، عنوان کرد: در سال‌های گذشته جشنواره شعر رضوی را داشته‌ایم اما اکنون اولین بار است که این شب‌های شعر برگزار می‌شود و در آن شاعرانی شاخص و کسانی که برگزیده جشنواره شعر رضوی مشهد طی سال‌های گذشته بوده‌اند، حضور دارند.
حضور 5 شاعر در «شب‌های شعر رضوی» شهرستان‌ها
امینی با بیان اینکه 5 شاعر به هر شهرستان برای حضور در «شب‌های شعر رضوی» فرستاده می‌شود، اظهار کرد: محمد برزگر، غلامرضا شکوهی، محمد نیک، محمد کاظم کاظمی، هادی منوری و جلیل فخرایی، هاشم رضازاده، علیرضا حیدری و... از جمله شاعرانی هستند که در شب‌های شعر حضور دارند.
برگزاری نمایشگاه کتاب رضوی
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: علاوه بر برنامه‌های گفته شده، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها با موضوع رضوی از دیگر برنامه‌ها است.
captcha