بازگشایی بیمارستان های ایران در مدینه و مكه/ ترخیص 60 تن دارو
کد خبر: 3626947
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
معاون مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر؛

بازگشایی بیمارستان های ایران در مدینه و مكه/ ترخیص 60 تن دارو

گروه سلامت: معاون مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران گفت: با حمایت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و پیگیری های كه صورت گرفت، بیمارستان مركز پزشكی در مدینه منوره روز یكشنبه بازگشایی و به نمایندگان این مركز تحویل می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج پیرحسین كولیوند امروز شنبه با اعلام خبر بازگشایی بیمارستان های ایران در مکه و مدینه، گفت: در حال حاضر در تمامی مجموعه های هتل های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره پزشك مستقر است و در هتل های بزرگ كه جمعیتی بیشتری را میزبان هستند، تعداد پزشكان را برای ارائه خدمات مناسب تر افزایش داده ایم.

وی خاطرنشان كرد: بیمارستان مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مكه مكرمه نیز روز دوشنبه بازگشایی و تحویل نمایندگان این مركز می شود.

كولیوند افزود: بیمارستان مركز پزشكی هلال احمر در مكه مكرمه نسبت به بیمارستان مدینه منوره از ظرفیت و امكانات بیشتری برخوردار است، تا در مواقع مورد نیاز بتوانیم نیازهای پزشكی زائران ایرانی را در منا و عرفات پشتیبانی كنیم.

معاون حج و زیارت مركزپزشكی جمعیت هلال احمر ادامه داد: اگر حجاج ایرانی در منا و عرفات نیاز به خدمات تخصصی تری داشته باشند، با پیش بینی های انجام شده زائران به مركز پزشكی در مكه مكرمه منتقل می شوند.

كولیوند گفت: حتی اگر زائری نیاز به جراحی و خدمات ویژه پزشكی داشته باشد، طبق توافق انجام شده به بیمارستان های عربستان سعودی منتقل خواهد شد.

ترخیص 60 تن دارو

معاون حج و زیارت مركز پزشكی جمعیت هلال احمر همچنین از ترخیص 60 تن دارو مورد نیاز در عملیات حج خبر داد و گفت: این محموله كه طی روزهای گذشته وارد عربستان شده است، فردا ترخیص می شود.

وی با بیان اینكه بیمارستان های ایران در مكه مكرمه و مدینه منوره در همان مكان های قبلی قرار دارد، افزود: گروه آماده سازی این دو بیمارستان، به سرعت شرایط لازم برای خدمات دهی این مراكز به زائران ایرانی را فراهم می كند.

یادآوری می شود، امسال 570 پزشك، پرستار، تكنسین دارویی، كادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشكی، انبار دارویی، متخصصین رشته های مختلف پزشكی از جمله عفونی، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشكی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق برای ارائه خدمات پزشكی به عربستان اعزام شده اند.

لازم به ذکر است:2608 نفر از زائران كشورمان در قالب 18 كاروان امشب پس از محرم شدن در مسجد شجره در مدينه منوره، عازم مكه مكرمه خواهند شد .

captcha