نماز جمعه رکن جدایی‌ناپذیر ولایت است
کد خبر: 3636648
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

نماز جمعه رکن جدایی‌ناپذیر ولایت است

گروه اجتماعی: مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: یکی از افتخارات نماز جمعه این است که از بازوان رهبری به شمار می‌آید، نماز جمعه جزو جدایی‌ناپذیر ولایت است، این آئین سیاسی صرفاً عبادت نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی، در جلسه شورای اداری شهرستان محلات که امروز، 8 شهریورماه برگزار شد گفت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق پیدا کرده که در دنیا جزء ابرقدرت‌ها باشد، به برکت خون شهدا و رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای است.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات نماز جمعه این است که از بازوان رهبری به شمار می‌آید، نماز جمعه جزو جدایی ناپذیر ولایت است. این آئین سیاسی صرفاً عبادت نیست، اگر اینطور بود پیامبر(ص) در طول ۲۳ سالی که در مکه حضور داشتند آن را اقامه می‌کردند.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی افزود: نماز جمعه پس هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه برپا شد درواقع اولین اقدام پیامبر(ص) بعد از تشکیل حکومت، برپایی نماز جمعه بود زیرا این نماز باعث وحدت تمام امت اسلامی می‌شود و این نشان از اهمیت این آئین سیاسی عبادی دارد.
حجت‌الاسلام حاجی‌پور ادامه داد: اسلام واقعی، اسلام اهل‌بیت است، برتری نظام اسلامی در دنیا و الگوگیری دیگر کشورها از ما به دلیل بهره‌مندی از نظام اسلامی است رهبر این نظام نیز انسانی ساده زیست و متقی است یعنی همان شیوه زیستن مورد تأکید پیامبر(ص).
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت:نماز جمعه ۲ رسالت را دنبال می‌کند؛ تبیین دیدگاه رهبری در توسط امام جمعه برای مردم که باعث می‌شود بین ما و ولی فقیه فاصله نیفتد. دوم رسیدگی به مشکلات مردم، یعنی امام جمعه باید زبان مردم باشد و مشکلات مردم را از این تریبون پیگیری کند.
captcha