رستگاری از نظر قرآن، برای همه قابل تضمین است
کد خبر: 3637736
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

رستگاری از نظر قرآن، برای همه قابل تضمین است

گروه معارف: امام جمعه عجب‌شیر، اظهار کرد: از نظر قرآن، رستگاری برای همه تنها با داشتن انگیزه زیبا و عزم قوی و تلاش مستمر(عمل صالح) در راه خدا قابل تضمین است.

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از نظر قرآن، رستگاری برای همه تنها با داشتن انگیزه زیبا و عزم قوی و تلاش مستمر(عمل صالح) در راه خدا قابل تضمین است و چون آدمی را از انتخاب، گریزی نیست و آدم فاقد جهت وجود ندارد، باید خود انتخاب کنیم و در انتخاب خود به مسیر خیر و شرّ دقّت کنیم.

وی از محال بودن فرو رفتن انسان عاقل در گرداب گناه گفت و افزود: از نظر قرآن، محال است که انسان عاقل، در گرداب گناه فرو رود و یا انسان جاهل یعنی کسی که تعقل نمی‌کند بتواند راه خوشبختی را بپیماید، بنابراین می‌بینیم که تکیه بر عقل در مسیر زندگی، یکی از عوامل خوشبختی است و دوری از آن، یکی از مهم‌ترین موانع برای رسیدن به خوشبختی.

وی افزود: قرآن کریم روی گرداندن از یاد خدا را عامل سیه روزی می داند.

حجت‌الاسلام شربیانی، با استناد به آیه ۱۲۴ سوره رعد خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: هر کس از یاد من روی گرداند، زندگی‌اش تنگ می‌شود.

امام جمعه عجب‌شیر، ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی‌های سعادت بخشی که خداوند به آنها اشاره کرده است، عبارتند از: ایمان آوردن به غیب وحی و کتاب‌های انبیاء پیشین، برپا داشتن نماز و انفاق کردن، اطاعت از خدا و رسولش، کسب خشنودی خداوند، ایستادگی و پافشاری بر ایمان و حفاظت از آن با جان و مال خویش، انجام دادن اعمال نیک و رعایت عدالت، فروتنی و پرهیز از کارهای بیهوده و کمک به مستمندان، یافتن جایگاه واقعی خویش و پیروی از برنامه سعادت گرای خداوند و... .

وی، بدن را وسیله زندگی داست و یادآور شد: بدن وسیله زندگی است نه جوهر آن. آن قدر كه ما انسان‌ها با ظاهر جسمی خود مشخص می‌شویم، یك درخت با تنه‌اش مشخص نمی‌شود. تجربیات ما باید مثل شاخه‌های درخت به ما شكل بدهد، ولی این كار را نمی‌كند. 

امام جمعه عجب‌شیر، افزود: در آيات و روايات و متون دينى ما از آرامش با تعبير "سكينه" و "اطمينان" ياد شده است. آرامش و اطمينان قلبى هديه‌اى آسمانى است كه خدا آن را به مؤمنان ارزانى مى‌دارد.

حجت‌الاسلام شربیانی تاکید کرد: از مجموع این ویژگی‌ها چنین برداشت می‌شود که تنها راه انسان برای رسیدن به رستگاری، این است که طوری زندگی کند که «خدا از او راضی باشد و او نیز از خداوند، راضی باشد.
captcha