ورود هشت هزار دانشجوی جدید به مباحث قرآنی در دانشگاه پیام نور
کد خبر: 3653647
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

ورود هشت هزار دانشجوی جدید به مباحث قرآنی در دانشگاه پیام نور

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور عنوان کرد: در دوره اخیر مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه، 8 هزار نفر در بخش‌های مختلف این رقابت‌ها شرکت داشتند که این ظرفیت فقط مربوط به دانشجویانی است که برای اولین بار به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه ورود پیدا کرده‌اند.

کریم نجفی‌برزگر، معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی ابراز کرد: در دوره اخیر مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه، هشت هزار دانشجوی جدید در بخش‌های مختلف مسابقات و فعالیت‌های قرآنی شرکت داشتند که این ظرفیت فقط مربوط به دانشجویانی است که برای اولین بار به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه وارد شده‌اند.
وی بیان کرد: همچنین این ظرفیت قرآنی جدید در دانشگاه پیام نور با فعالیت تشکل‌های علمی و اسلامی دانشجویان در سطح مراکز آموزشی سراسر کشور به وجود آمده است و افراد برگزیده در مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور حاضر خواهند بود.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه شش هزار دانشجو در بیش از 500 مرکز آموزشی دانشگاه پیام نور مشغول فعالیت‌ هستند، افزود: به دلیل اینکه کل کشور محل فعالیت این دانشگاه است، فرصت مطلوبی فراهم شده تا بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در مراکز سراسر کشور ساماندهی کنیم، چنان که دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه فرهنگی در سراسر کشور شناخته شده است.
نجفی‌برزگر با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه پیام نور همیشه جزو فعالیت‌های شاخص فرهنگی بوده است، افزود: از اوایل تأسیس دانشگاه پیام نور تاکنون بیست‌ویک دوره مسابقات قرآن و عترت برگزار شده است و هر چند سال یک بار همایش ملی قرآن را با همکاری سایر مراکز آموزش عالی برگزار می‌کنیم که دوره اخیر آن در استان اصفهان برگزار شد.
اصلاح جامعه با فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی دانشگاه محقق می‌شود
وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با فعالیت‌های دانشگاهی، بیان کرد: اصل فعالیت دانشگاهی، فعالیت فرهنگی است، آنچه می‌تواند به فعالیت‌های علمی ما جهت بدهد و جامعه را اصلاح کند، دانشگاهی است که فعالیت‌های فرهنگی را در مسیر خود داشته باشد.
نجفی برزگر گفت: هر دانشجویی در جامعه با یک خانواده در ارتباط است، هرچه ما میزان فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و انقلابی را در دانشگاه تثبیت و ترویج کنیم، قطعاً در خانواده‌های ما تأثیر خواهد گذاشت و فرهنگ انقلابی در جامعه گسترش می‌یابد.
وی اظهار کرد: آنچه در برگزاری همایش‌های قرآنی در دانشگاه‌ها مهم به نظر می‌رسد، این است که ما از مرحله حفظ و قرائت قرآن جلوتر برویم و به مفاهیم قرآن بپردازیم زیرا آنچه هدایتگر ما خواهد بود، محتوای کلام الهی است.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور ابراز کرد: اگر اساتید و دانشجویان ما با توجه به مفاهیم قرآنی در راستای فرهنگ قرآنی حرکت کرده، می‌توانند پله‌های ترقی را طی کنند و این دانشگاه‌ها هستند که استقلال کشور از شرق و غرب را به ارمغان می‌آورند، به خصوص اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی دانشگاه و دانشجویی که اندیشه قرآنی دارد، می‌تواند منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.
تفاهم با نهادهای قرآنی برای هم‌افزایی در فعالیت‌های قرآنی ـ دانشجویی
نجفی برزگر با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی جزو برنامه‌های مهم دانشگاه پیام نور است، ادامه داد: تحقق این موضوع در پرتو فعالیت‌های قرآنی ممکن می‌شود، ما برای اینکه بتوانیم ظرفیت جامع دانشگاه را برای ورود مؤثرتر به فعالیت‌های قرآنی آماده کنیم، با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌های مربوط به امور قرآنی تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم تا بتوانیم هم‌افزایی خوبی در برنامه‌های قرآنی داشته باشیم.
وی با اشاره به اهرم‌های تشویقی دانشگاه پیام نور در موضوعات قرآنی برای دانشجویان عنوان کرد: حفظ جزء 30 کلام‌الله مجید در دروس دانشگاه قرار گرفته و آموزش این درس برای دانشجویان رایگان و در معدل و ارتقای سطح علمی دانشجویان مؤثر است.
آموزش نهج‌البلاغه تا سطح دکتری در دانشگاه پیام نور
نجفی برزگر اضافه کرد: علاوه بر رشته‌های قرآنی و معارفی، رشته نهج‌البلاغه را در دانشگاه پیام نور داریم که این فعالیت شاخص دانشگاه در فعالیت‌های مربوط به حوزه عترت است و آموزش‌ها در این رشته تا مقطع دکتری ادامه دارد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته قرآن و عترت در دانشگاه پیام نور افزود: با توجه به اینکه سامانه قرآن و عترت دانشگاه راه‌اندازی شده است، سعی داریم تا فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی مربوط به حوزه قرآن و عترت را در سطح دانشجویان و دانشگاه پیام نور ارتقا دهیم.
captcha